Har det ens hänt?

Hemma igen. Helt plötsligt känns allt så långt borta. Så overkligt. Det känns skönt att fokusera på annat - packa upp, tvätta, prata med barnen vid kvällsmaten, kissa hundar, ta ett glas vin vid tv:n. 
 
En relativt bra natt, jag sov nästan alla timmar jag behövde. Allt är som vanligt, ungarna ska iväg till skolan. Jag får inta mitt morgonkaffe i soffan tillsammans med hundarna medan ungarna förbereder gympapåsar och ryggsäckar. Allt är som vanligt. Har det ens hänt?
 
Men jo, det har det ju. En muntlig tentamen ska avverkas idag. Jag försöker hålla fokus på vår presentation och läsa igenom så jag är förberedd. Koncentrationen brister. Frustrerande. Maskinerna piper - det är dags att tömma, vika och kasta in ny tvätt. Med påslakanet i händerna sköljer det över mig. Det är fredag. För en vecka sen hade jag ett tre kvart långt, mysigt och roligt samtal. Det kommer inte att komma ett samtal den här kvällen. Leksands IF börjar sitt slutspel ikväll. Det kommer inte komma något mess som poängterar om det blir mål eller hur bra/dåligt de spelar ikväll. Det kommer att vara så tomt...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

♥️♥️♥️♥️♥️

2024-03-22 @ 10:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0