I´m busy doing nothing at all

Skrämmande vad min hjärna hinner beta av på en kort stund efter två koppar kaffe. Innan jag ens hinner börja öppna ekonomi-boken - som dessutom är föga inspirerande med sitt krångliga språk och 600 sidor - så har jag läst om provresultat för olika hundar, funderat kring upplägget på träning för Vimsa, hittat en agilitytävling i närheten till våren som hade varit rolig att testa och skrivit till Tramsas och Vimsas uppfödare. 
 
Nu öppnar jag boken.... Svarar på meddelanden, kollar mail, kollar provinstruktioner för Vimsas ÖKL, funderar en vända till på den där agilitytävlingen.
 
Läser två stycken, öppnar kollegieblocket, borde nog anteckna detta. Jaha, det hade jag redan gjort från föreläsningen. Fattar dock inte riktigt. Läser stycket igen. Kan undra vart man får tag i apportvilt? Måste definitivt börja träna med fågel i apporteringen. Googlar denna fråga.
 
Läser igen. Svarar på fler meddelanden. Läser igen. Fattar fortfarande ingenting. Kan undra om alla bagerier tar ungefär samma pris/bit på tårta till bröllop?? Googlar... Det blev bara dyrare och dyrare.... Googlar tårtrecept....
 
Läser lite till. Borde kanske ta upp någon klöv och lägga något spår till hundarna idag... Just det, mjölken är nästan slut. Borde nog åka och handla lite men när ska jag göra det? Och för vilka pengar då? Måtte det bli den 17:e snart. Kan undra om alla räkningar har dragits? Kollar upp detta.... Yes.... på tal om ekonomi.... läser lite till....
 
Upp och släpp ut hundarna. Kan passa på att själv gå på toa då. Något mer jag borde göra innan jag sätter mig igen?... nej, inga fler undanflykter... sätter mig igen. Läser. Ja just det, måste släppa in hundarna me. Vilket löppass var det idag? Just det, lite längre skulle det vara. När ska jag planera in det? Sätter mig igen... Detta är så jädra trist.... Vad var det nu som gällde för klass 3 ammunitionen? Fan snart prov. Ångest. Släpp det nu. Fokusera. Läs! Ska jag ta upp den där haren så jag o Vimsa kan träna lite imorgon? Kan ju passa på att ta upp något till kvällsmat då också. Va sjutton ska vi äta? Något som jag inte måste handla till. Just det, mjölk var det ju....
 
Och så här håller det på... Och här sitter jag nu o bloggar.... med boken öppen... Kapitlet dock färdigläst men ingenting har gått in i hjärnan. Men även om jag har mycket som sysselsätter hjärnan nu så är det mycket roligt som är på gång och det är väl därför jag är så splittrad. Vill ta tag i allt och att allt ska hända NU! Tålamod....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0