En ny värld

Jag var värd 10 minuters paus så jag passar helt enkelt på att blogga lite! Det var ju ett antal år sen jag faktiskt bloggade till vardags...
 
Ja, jag har ju då klivit in i en ny värld. Jag är ju numera en student.... 37 bast och student... jag tar examen när jag är 40.... ja men en viss typ av åldersnojja har lixom infunnit sig...
 
Det är inte bara den typen av nojja som har attackerat mig. Jag har ju då valt att studera de här tre åren på distans.... Jag ska alltså ha disciplinen att sitta och studera heltid, hemma, ensam, med tre hundar varav en valp, i tre år..... Tacka fan för att valpen växer upp under tiden. Jag har redan upptäckt vissa svårigheter med valp och koncentration på studier! Hundarna åker ut i hundgården när det är dags för lektion. Vilket har resulterat i söndertuggade bäddar och stoppning utspridd över hela innerdelen på hundgården. Det här med valp är underbart. Jättekul. Verkligen. 
 
Jag tror dock någonstans att valpen ser till att jag tar mina bensträckare och får lite luft någon gång varje timme, jag hade nog inte gjort det annars. Detta gör nog faktiskt att jag bli effektivare och kan behålla koncentrationen mer däremellan. 
 
För övrigt då, vad är så svårt med studierna? Förutom att det bara känns som att jag sitter och inget gör hela dagarna och får lite stressutslag över att jag inte "får" ta tag i hushållsbestyr för jag är ju i skolan... Jag är en väldigt blå person. Har ni läst om färgerna och personligheter? Väldigt roligt och många gånger väldigt träffande. Jag är alltså blå. En introvert person som avslutar det jag påbörjar när det är helt klart, inget halvdant där inte, och jag gillar klara, tydliga instruktioner och regler. Detta finns inte just nu i en av kurserna jag läser. Som den här uppgiften; "skriv om kunskap"..... Eeeeeh, jaha? Den enda riktlinjen jag fått är att det ska vara ca en A4... Nu kan följfrågorna bli många om man är blå som jag.... En A4 alltså.. Vilken storlek på text? Blir väldigt lite text ändå om man kan använda stora bokstäver. Vart hittar jag faktan om "kunskap"? Vilka är säkra sidor på nätet att använda information av, kan jag få en lista på det? Vilken bok ska jag läsa om detta? Vilka sidor mer exakt? Vad vill ni ha reda på om ordet kunskap? Sjukt abstrakt uppgift! Vansinnigt svårt! Så jag har nog lite att jobba med i mitt tänk kring studierna som blå person...
 
Även upplägget på när och hur studierna ska göras är för mig väldigt abstrakt och skrämmande som blå person. Jag har ju inget tydligt schema. Jag har några inbokade lektioner varje vecka men för övrigt är det ju mycket egen studietid... hemma... i röran.... så dagens schema ser exempelvis ut så här:
 
06.30 Gå upp och få iväg barn till skolan
07.40 Morgonkaffe (viktigt att starta hjärnan)
08.30 Studera, kurs 1 (den där jäkla kunskapsgrejen)
09.45. Kisspaus och blogg
10.00 Studera, kurs 2 (juridik. Bra! Många regler! Dock kan mycket förvrängas och tolkas olika så inget är tydligen rätt.... eller fel.... fan också.)
11.30 Lunch, hundpromenad, eventuellt löpning om jag hinner, köksröj och tvätt
13.00 lektion 3 timmar
16.00 kisspaus och lite valpträning
16.30 Ridskola
18.30 Kvällsmat, köksröj igen och tvätten igen
19.00 Löpning om den inte hanns med på lunchen
20.00 Stäng av hjärnan
 
Blir det mer otydligt än så här så tappar jag det fullständigt.... Sen är det sällan schemat håller, jag är - trots min blåa personlighet- en tidsoptimist när det kommer till vad jag hinner med...
 
Och nu är klockan 10.15!!! Jäklar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0