Förkylningstider

För den här högpresterande morsan är det inte helt dumt med tydliga regler vad det gäller symptom och jobba eller inte jobba. Jag skulle jobbat som idag (söndag) och hade löst det med barnvakt då ungarna vägrade vara själva hemma de här timmarna. Fullt förståeligt. Hade inte jättelång framförhållning, jag hoppades på att de skulle ändra sig och kunna vara själva, så först på lördag förmiddag löste jag barnvaktsfrågan. Lunchen går och jag får lämpat Tilda till övernattningskompis. Sen var tanken att jag och Casper skulle springa en sväng och därefter invänta kvällssällskapet som vi skulle käka pizza ihop med.
Ju mer eftermiddagen går desto tätare blir Casper i näsan. Han hänger med ut på en kort springtur och sen blir bara näsan värre. Nu får den här morsan brottas med sig själv. Det är inte helt lätt att få någon som kan hoppa in för en på jobbet en söndag. Han kanske inte är så förkyld ändå. Jag slits mellan "jag borde jobba" och reglerna kring covid-19. Jag är en blå person, regler vinner alla dagar i veckan. Det är bara att gilla läget. Förkylning är ett symptom. Ersättare måste lösas annars får han sitta i lunchrummet medan jag jobbar, att utsätta barnvakten finns inte på kartan. Avbokar barnvakten och börjar kontakta kollegor. Tack och lov gick det att lösa! Sen fick jag ju även då avboka kvällssällskapet och POFF har vi en hel kväll och en hel söndag utan någonting inbokat. Inte ett dyft. Och det är banne mig inte så dumt! Jag hinner ju till och med ha tråkigt! Men det bästa är att jag hinner med hundarna ordentligt, typ soffmys och sånt. 
 
Här är en som vill något, jag slutade ju klappa henne i typ 5 sekunder
 
Idag gjorde vi något roligt! Idag fick Lova testa att viltspåra för första gången sen det stod klart att hon var blind. Det går ju inte att lägga spår var som helst när man har ett blindstyre utan ett fält utan hinder får det ju vara så hon inte tappar självförtroendet. Hur roligt det än ser ut när hon går rakt in i träd och dylikt så kunde jag inte med att utsätta henne för et nu.... Så vi spatserade ut på en vall och la ett kort spår med bara tre vinklar. Jag måste säga att jag inte hade jättehöga förhoppningar och när hon gick av spåret och började ta i vind så ryckte jag bara på axlarna. Jaha, det är så hon kommer jobba nu. Men hon överraskade genom att ta sig tillbaka i halvmåne och gå på spåret igen i vinklen där hon tappat det och gick sen alldeles klockrent i nästkommande två vinklar! Asså att man kan bli så stolt! Och klöven hittade hon så klart! SJUKT ROLIGT!! Mer spår kommer det bli för lilla blindstyret! Filmer hittar ni på min instagram @tettelisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0