En helt vanlig lördag...

Eller inte... Barnen är i husvagnen med mormor och Janne och Jimmie skulle till.... håll i er...skogen, så jag skulle ha lördagen helt för mig själv! Bara tänka på vad jag ville.
 
Sovmorgon! Jag hade inte ens någon nerskriven lista på att-göra-grejer! Detta ändrade jag dock på 1,5 timme efter jag lämnat sängen. Sovmorgonen sträckte sig ända till klockan 07.00. Låg o drog mig tills blåsan skrek i panik vid 07.45. Gjorde frukost, drog igång kaffe och.... ramla inte av stolarna nu.... satte igång en film! Ha! Jag! Unna mig filmtittande en lördagmorgon! Japp, så blev det. I samma stund som filmen var klar hade jag också en att-göra-lista klar och rastlösheten slog till. Bestämde mig för att beta av några saker och sen åka till stan och försöka hitta kläder enbart till mig själv. Det hade varit så roligt med lite fräschare gå-bort-kläder som inte har minst fem år på nacken.
 
Begav mig in till stan och traskade in på Lindex. Jag har insett att mitt tantigare jag och något strama klädstil inte funkar inne på VeroModa och GinaTricot. Jag hittade faktiskt ett gäng kläder att prova, några som jag faktiskt klev utanför min box med. Klämde mig in i ett provrum och börjar prova kläder. Outfit efter outfit, den ena satt lustigare än den andra... Speciellt med mina knallrosa ankelsockar.... De ihop med en kjol stämde inte alls... faktiskt.... för övrigt gillar jag min rosa sockar.... Men när jag gömde de i mina snyggstövlar (inte funktionella gummistövlar alltså utan såna med klack som man kan visa sig bland folk i) så stämde kjolen riktigt bra på mig. Dock inte några tröjor... Hm... Bara att ge sig ut i butiken igen och hitta en annan top till kjolen. Byter om och får på mig mina egna kläder igen och nu inser man att en höstjacka är sjukt varmt inne i en butik... och mitt rastlösa jag börjar tröttna. Hittar ett par toppar, in och provar, hoppar i mina egna kläder igen, genomsvettig men nu med både en kjol och top. Yey! Uppdrag utfört! Nu ska jag bara betala! Går längst bak i kön... som nästan når ut till gatan.... va fan.... jaha, 20% på allt.... och coronaavstånd...Förklarar mängdenfolk och längden på kön..... ja, det är bara att tugga i sig. Svettig. Kö. Rastlös. Nu vill jag bara hem o greja i trädgården!
 
Efter att ha grejat lite i trädgården tar jag en promenad med hundarna och en riktig feel-good-känsla sköljer över mig. Börjar formulera ett blogginlägg i huvet och tänkte att jag måste ju få med något typ av foto i bloggen me. Härlig höstdag. Selfietajm! Knäpper snabbt några bilder medan hundarna snällt har stannat till och väntar i kopplena. Scrollar igenom för att kolla att något blir bra. Inte den, inte den, inte den, inte den, men va fasen??!! Jag ser ju sjukt sleten ut på alla korten! va är det här??!! Ringar och PÅSAR under ögonen??!!! Whaaaat?? Vart kom dom ifrån??! Då kommer släggan. Herregud!! Jag börjar ju bli sjukt gammal! De har troligtvis bosatt sig där, i mitt nylle, för resten av mitt liv! Asså hade jag svettningar inne i omklädningsrummet så var det ingenting jämfört med det som sköljde över mig nu....
 
 
 
Väl hemma igen tog jag tag i resten av listan och sen stack jag och Lystra ut på en liten kort löptur i skönt tempo. Man får inte göra snabba turer när näsan rinner. Så det blev en skön runda. Jag hade inte ens med ett koppel till Lystra. Vi sprang i härlig samklang på landsvägarna. Det är det bästa som finns. När hunden och jag bara är och synkar så bra tillsammans. Då njuter jag. Tankarna på gammal klädstil och sletet nylle lämnades på gårdsplanen, istället tog feel-good-känslan över igen. Nu blir det kaffe och netflix innan kräftskiva!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0