Hormoner, humör och hudförändringar

Jaha, brudar! Ska vi ta ett snack angående de där hormonerna igen?? Asså på riktigt!?! Vem kom på det här med hormoner?? Var det den där snubben som ryckte revbenen ur en tvåbent för att göra den andre tråbenta? I så fall känner jag att han behöver göra om och göra rätt....
 
De sista åren har jag blivit så grymt medveten om hur mycket dessa små jävlar (läs hormoner) ställer till. Jag har blivit väldigt medveten om vad som händer med min kropp under dessa vågor men ibland tar det bara nya höjder och man upphör lixom inte att förvånas. Dessutom så tror man ju att grejerna inte hör ihop först.
 
Hjärtklappningar exempelvis. Känslan vid en hjärtklappning - herregud, jag är nära döden, åldras i förtid, högt blodtryck, aaaaaaahh!!!! Googlar man lite o så inser man att man faktiskt är nära döden... Tills man inser att de här hjärtklappningarna kommer i perioder.... samma perioder som hormonerna spökar....
 
Hudutslag. Känslan vid hudutslag - fan, allergier, klåda, bränner, ärr! Googlar. Psoriasis, Celiaki och en andra långa latinska namn dyker upp och alla är livslånga sjukdomar/allergier!! Aaaaah!!! Tills man inser att de här utslagen kommer i perioder.... samma perioder som hormonerna spökar.... 
 
Humörsvängningar. Alla vet vi att dessa hör ihop med hormoner. Känslan vid humörsvängningarna - va fan kan inte ungen sätta gaffeln rätt i diskmaskinen föööör?????? Jag blir gaaaaalen!!!! Jag ska lämna karln, han är oduglig, jag gör allt själv!! jag är ensam om allt! Jag hatar mitt liv!! jag vill flytta!! Jag vill leva ensam! Det är så jävla synd om mig!!! *svart hål i sinnet* Tills man inser att det är den där perioden.... då hormonerna spökar.... förhoppningsvis kan man då hitta lite distans och inte göra allvar av alla mörka tankar som dyker upp...
 
På riktigt!! Att detta ska vara normalt!!?? Fan heller... Googlade på hormoner för att se om jag var nära döden även när det gällde detta... Nej jag kommer faktiskt överleva... men jag hittade en väldigt intressant artikel... värd att läsa gott folk.... www.kurera.se/martina-johansson-kvinnor-har-mer-stressfaktorer-an-man/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0