Mål som kittlar

En kvinnas humör är verkligen ett mysterium. Tycker till o med jag som är kvinna själv. Det är banne mig inte lätt att förstå och acceptera att man ena dagen står och fulgråter i köket för att man är så trött på allt och nästa dag kan man inte få nog av utmaningar att sätta tänderna i. I helgen var jag den där bruden som fulgrät i köket. Jag och Tilda bråkar hela tiden nu och just då orkade jag bara inte med fighterna. Idag är jag den där bruden som har flera utmaningar framför mig och jag tycker inte tiden går fort nog så jag kan nå fram till målen.
 
Jag har ett mål som är yrkesrelaterat och som jag börjar närma mig nu. Mitt stora bekymmer (inget bekymmer egentligen utan bara en sak som gör mig frustrerad) är semestrarna som kommer nu. Jag hinner inte klart innan semestrarna och då betyder det att jag inte kommer längre under de fyra veckorna semestrarna äger rum. Frustrerande när man är så nära. Men det ger mig å andra sidan tid att utvecka mina tankar mer. Hur vill jag göra detta? Hur vill jag lägga upp det? Vad ska jag prioritera och vad ska jag lägga pengar på?
 
Har naturligtvis även ett mål med min träning. Ett mål som jag absolut kommer att klara med ren vilja och tjurhuve men som samtidigt skrämmer mig lite grann. Det kräver även att jag prioriterar att lägga pengar på min utrustning och det skrämmer mig faktiskt. Jag har egentligen inte råd med det. Men det är bara o gilla läget. Det går säkert att dra in på något annat. Det är bara att prioritera.
 
 
 
Även den insikten är rätt häftig. Att jag måste prioritera mig själv för att faktiskt nå dit jag vill. Jag har två tydliga mål. Mål som jag helt enkelt bara SKA uppnå. Hur tar jag mig dit? Vad behöver jag? Det är bara att stolpa upp det och se till att jobba för det. Det innebär då att jag MÅSTE tänka lite mer på mig själv och det är något nytt för mig. Ekonomin har aldrig fallit till min fördel, jag har haft svårt att kunna unna mig saker. Nu måste jag "unna mig" saker för att kunna nå dit jag vill. Bara det är en häftig och pirrande känsla. Sen att jag ideligen drömmer om mina mål om nätterna och jag vaknar med en känsla av positiv energi måste ju innebära att jag är på rätt spår, att det jag vill nå är rätt. För mig. Och i längden även för min familj.
Nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0