33 ja....

Man brukar ju se tillbaka på vad man har hittat på det sista året då när man fyller år. Jag gör nog inte det. Jag har inte riktigt tid med det och det är ju inte hälften så roligt som att se framåt! 
 
Jag har ju gått och surat över att Jimmie har klått mig på både halvmaran och milen. Det är en rätt bra sporre faktiskt. Jag kan ju inte gå o sura över det! Jag får ju ta och göra något åt saken! Lös problemet lixom! Jorå så atte... motivationen till löpningen är lixom på topp. Men den ekonomiska frågan hindrar mig lite grann. Jag behöver verkligen nya skor. Då ramlar jag över ett par skor av ett märke jag aldrig har använt, men rätt storlek och superpris. Jag skulle köpa dom av en tjej som testat dom ett par ggr men inte var nöjd. Det var så bra pris så det var lixom bara o slå till. Så där ja! Nya skor inköpta! Sen får jag världens dunderpresent av Jimmie, en ny klocka! Här ska springas! Testade mina nya dojjer några kilometer och bestämde mig för att ge dom en verklig chans, detta kan bli bra!
 
Jag följer ett schema nu för att ta mig till målet jag vill och idag stod det långdistans på schemat. Dock körde timmarna ihop sig något och jag insåg att det inte skulle bli riktigt så långt som det var tänkt men jag gav mig i alla fall ut. I ösregn. Men det var nu eller aldrig för den här dagen så det var bara till att ränna på. Jäklar va blöt jag blev. Fick ett par insikter längs vägen. Som exempelvis varför folk använder keps trots att det inte är sol utan regn, när de springer. Har alltid tyckt att dom e lite knasiga men nu fattar jag... Det sved som fasen i ögonen. Även vattenfast mascara kan vara en bra grej om man envisas med att springa sminkad.
 
 
 
Efter tre km insåg jag ett annat problem. Dom där lurarna man stoppar in i öronen, dom glider lixom ur när dom blir blöta. Efter att ha pregat in dom i öronen typ sjutton gånger på tjugo meter ryckte jag ut dom. Note to self: köp nya lurar.
 
Efter en mil så tyckte jag att högerfoten klafsade mycket mer än vänster. Den gled lite konstigt i skon också. Kikar ner lite snabbt och tycker att foten ser bra konstig ut. Har hela skon svällt av regnet? Va fan? Stannar och tittar ordentligt. Hela foten är löddrig! Skrattar högt i skogen (tur att ingen var där just nu). Troligtvis har förra ägaren velat tvätta dom lite och inte fått bort allt medel. Flinar gött lite då och då sista kilometrarna då skon hela tiden utsöndrar mer lödder. Det är min humor! Vansinnigt roligt!
 
 
Så nu kör vi! 33, bring it on! Nya mål och nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0