Mina mässdagar

Mitt senaste inlägg handlade ju om en liten nätt resfeber. Den fortsatte att kännas av under min restid upp till Göteborg. Jag körde själv och när jag väl parkerade mig inne i Focus-huset fick jag djupandas lite. Det är lite läskigt när man ger sig iväg på sånt här själv och faktiskt inte känner någon. Några har jag pratat med lite löst förut men nu ska man umgås lixom i tre dagar... 
 
Spatserar in i mässhallen och får reda på vart jag ska hän. Väl vid rätt monter så finns där bara en människa där. En finne som förstod svenska men pratade på engelska med mig. Hans uppgift var att få upp väggarna, att jag ville bli satt i arbete förtstod han inte riktigt så jag stod där och tja... lixom... såg dum ut. Till slut fick jag något o göra och sysselsatte mig tills Tom och Monika från kontoret dök upp. Efter att väggar, tv och lampor var på plats drog vi oss iväg för att få i oss lunch.... En lunch som kostade över 200 spänn.... Herrejävlar. Blundade lite grann för priserna och intalade mig själv att en del blir ersatt och det är så här det är när man vill iväg och leva loppan. Bara bit i d sura äpplet, Terese. Tur det var en riktigt god Wallenbergare...
 
Väl inne på mässan igen gjorde vi i ordning det sista och sen åkte fodret på plats. Plocka upp foder var min grej. Där kände jag mig hemma. Kassan gicks igenom och det sista hamnade på plats. Vi var färdiga. Lite av spänningarna i mig släpper. Nu bär det av till hotellet för en timmes vila innan det blir dags för restaurangbesök. Vi är lite möra och bestämmer oss för att stanna på hotellet och äta. Det blev ju en upplevelse. Det tog huuuuuuur lång tid som helst innan vi fick beställa och ytterliggare asalång tid innan maten kom. Det tog så lång tid och vi hade minimalt med kontakt med en servitör så vi ringde helt enkelt restaurangen och frågade när vår mat skulle dyka upp. Det tog ungefär två minuter efter det samtalet, haha! Tidig sänggång men svårt att somna gjorde att man var bra trött men laddad till tusen när men klev upp för att vara på mässan klockan 07.00. 
 
Mässan förlöpte bra även om det är lite läskigt att ställa sig och sälja ihop med ett team som man aldrig jobbat med förut. Men alla var vi där av en anledning. Vi hade själva anmält oss till det här uppdraget för att vi älskar vårt jobb. Vi älskar att prata foder och vi älskar att sälja. Snacka om en redigt stabil kedja. Och roligt hade vi. Möra i huvet gick vi från mässan halv sex för att ta en timmes paus på rummet innan det skulle promeneras till en restaurang. Lite annan serviceupplevelse på den restaurangen helt klart. Var i och för sig inte svårt att få bättre än gårdagens flopp. Tillbaka på hotellet var det inte svårt att somna om man säger så.
 
Upp igen vid 06.00. Vad tycker ni om ljuset i badrummet på ett hotell?? Det är hemskt enligt mig. Varenda rynka, gråton och blemma syns och 06.00 denna morgon var jag full av alla tre.... Hur fan skulle jag kunna peppa igång mig sälv och få ordning på det här?? Frukost är svaret. Det är ALLTID svaret. Spacklar igen de värsta ojämheterna och beger mig ner i receptionen för att möta upp Tom 06.30. Frukostrummet stängt.... ??? Röd dag. Den öppnar inte förrän sju. Vilken jäkla miss. Vi ska ju vara på mässan då... Äh, vi får vara lite sena. Ytterligare en fantastisk frukost och sen bär det av till sorlet och skallen igen. Den här dagen var det tre gånger så mycket folk. Så vansinnigt roligt! Jag var så trött när vi drog därifrån. Helt vansinnigt. Nu skulle jag köra hem. Men hur fan tar jag mig ut till motorvägen från hotellet?? Det var inte så svårt egentligen men det läskiga med Göteborg är ju att det går tåg på vägen! Vansinnigt! Döläskigt! Och övergångsställen överallt! Och bilar som tutar på mig överallt! Men jag överlevde och tog mig hem.
 
Erfarenheter? Lätt något av det jobbigaste och roligaste jag gjort på länge! Det är skitläskigt att kasta sig ut och umgås med okända människor i tre dagar. Det är vansinnigt tufft att prata och le en hel dag i det ljudet som är inne på en mässa. Men det var vansinnigt roligt och tro mig, nästa år står jag där igen. HELA helgen. För det här måste jag bara gör om! Att träffa en massa glada människor, sälja massor och skratta massor är helt klart bästa kombon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0