Drömmar

Drömmer ni mycket? Alltså om framtiden? Drömmer ni mycket om vad ni vill göra, jobba med, åka till eller köpa? Jag kämpar med detta. Jag har lixom aldrig gjort det förrän jag började jobba med Forever och något smartskal gav mig papper och penna och gav mig en uppgift:

Skriv ner ett mål som du ska ha uppnått inom ett år.

Jag började lite försiktigt tänka "tja.... gå ner i tid och umgås mer med barnen" Kruxet var bara att personen som gav mig uppgiften visste att detta redan var på gång, det var redan bestämt och skulle bli verklighet inom ett par månader. Det var bara till att stryka över det och skapa ett annat mål men detta var så svårt. Detta hade jag aldrig gjort förut. Drömt. Kastat mig ut. Alla mål jag kom på var såna där realistiska mål som egentligen inte tog mig någonstans utan något som jag hade kunnat lösa inom någon månad om jag bara ville. Personen som gav mig uppgiften ville något annat. Hon ville ge mig en spark i baken till att drömma, tro att jag kan mer än jag gör idag. Hon sådde ett frö. Jag kunde inte skriva ner något vettigt den dagen och har haft svårt att göra det sen också. Men jag har ändå kommit långt med att testa olika nycklar. Vilken nyckel passar till den låsta drömdörren? Varför är det så svårt för mig att drömma? Varför ska jag vara så realistisk hela tiden? Skriver ner en dröm bara för att stryka den ett par minuter senare när realisten klampar in och säger "men du har ju inte råd" eller "du har ju inte tid". Fast om det är något jag drömmer om, vill uppnå eller vill uppleva, varför ska då en liten nisse i min hjärna sätta stopp för det? Vad är det egentligen som säger att jag inte kan skapa mig tiden eller spara eller på annat vis göra så att jag når upp till den drömmen?

Känslan av att jag står vid ett stup och ska slänga mig ut för att testa om jag kan flyga är extremt häftig just nu. Jag ska bara bestämma mig för vilket håll jag ska prova att hoppa åt först. Vad vill jag egentligen? Vill jag ha det som jag har det idag? Är det så här jag vill leva de nästkommande 10 åren eller vill jag ändra på något? Och i så fall vad? Jobbet? Min lön? Min träning? Hur jag använder min fritid? Vill jag resa någonstans? Jag vet inte riktigt vad jag vill. Bara att jag inte är helt nöjd som det är idag. Jag vill inte bara jobba och sköta hemmet. Jag vill mer. Uppleva mer. Växa mer. Utvecklas mer. Det känns lite frustrerande att inte riktigt veta vad man vill nu när man känner sig redo för förändringar och man helt plötsligt vågar sätta upp lite "orealistiska" mål. Jag kan ju så jäkla mycket! The sky is the limit lixom!

Idag blev en VAB-dag och jag har gjort allt jag kan för att försöka inspirera mig själv till att drömma. För att verkligen skapa feeling passade vi på att gå ut i det fantastiska vädret. Strålande solsken och frost gjorde skogspromenaden ljuvlig. Mina mål kommer inte bara vara uppsatta för mig själv utan hela familjen. Vad vill jag göra tillsammans med dom? Hur ska jag göra för att få mer tid till min familj? Detta ska jobbas på ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0