Tankeställare

Jaha, det här pluggandet kanske blir nyttigare för mig själv än vad jag först trodde. Skulle fylla i ett frågeformulär. jag hade flow och betade av fråga efter fråga. Så kom en fråga som gjorde att jag helt kom av mig. "Vad är du naturligt bra på?" Eeeeeeh, what? Naturligt bra på. Ingen aning. Kissa länge? Det är jag faktiskt en jäkel på. Speciellt när man har druckit kaffe och fått hålla sig riktigt riktigt länge. Då kissar jag i evigheter när jag väl når en toalett. Men det kanske inte är riktigt det man är ute efter i det här formuläret. Ringer Jimmie för att flytta fokus en liten stund. Efter att vi lagt på så kommer jag på den brighta idén att utnyttja den bästa resursen jag har för att komma ur mitt eget tankehjul, jag frågar min fyraåring som svarar spontant utan att direkt tänka. 
 
"Tilda, va e du bäst på?" Det tog ungefär 0,5 sekunder så svarade hon:
"Pärla" Naturligtvis, så lätt kan det faktiskt vara. 
"Vad tycker du att jag är bäst på då?" Nu blev hon lite mer tveksam... va fan lixom? 
"Knyta" blev svaret till sist. Klart jag är bäst på att knyta i början och slutet på hennes pärlande, haha! Älskade unge!
 
Nej, jag får nog komma på ett eget svar. Det gjorde jag också, efter Tildas underbara spontanitet. Jag är naturligtvis bäst på att pussla. Har alltid varit och kommer alltid att vara. En grej man kan vara riktigt bra på utan att behöva glänsa inför andra.
 
En rätt bra fråga att ställa sig själv. Man är ju alltid bra på något men man är oftast inte så duktig på att tala om det för sig själv.
 
Vad är DU naturligt bra på? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0