Semester

Ja, det här med semester är väl roligt! Den här "semestern" är så uppbokad den nästan bara kan bli, men jag försöker se till att göra lite roligt också. Jag har alltså ledigt lördag- torsdag. Typ.Visste att jag hade mycket grejjer inbokat så lördagen fick bli min dag som jag samlade på mig energi med fina vänner. Söndagen gick åt till kyrkbesök och utbildning. Måndagen har gått till träning, hundpromenad och besök på mödravården. Då fick mamma passa barnen medan jag var på mvc så tog vi en riktig go-fika efteråt. Energin påfylld igen. Imorgon är det simskola vilket är ett litet projekt när man ska göra allt ensam (ha med två barn och sedan ordna med kvällsmat). På onsdag är det utvecklingssamtal, innebandy, gympa och egen träning som står på schemat.... Ännu en gång är lixom "fixa kvällsmat" ett problem, får nog förbereda detta väl. På torsdag är det utbildning klockan åtta på morgonen. Så! Semestern slut! Kul! Tur att jag inte är en människa som måste ha semestern på playan för att må väl. Mysa lite extra länge i soffan på morgonen räcker för mig ;)
 
Tilda hade ju en rolig och lugnare fas nu. Den är över. Den gick nog över i ungefär samma veva som Jimmie åkte till Norrland igen. Fast hon har fortfarande många roliga kommentarer. Som i morse när jag kom ner till vardagsrummet sa hon "Hej mamma! Eeeeeh, e du vaken nu?" Va svarar man på den lixom? Nej? haha! Men att tösen kan ha så mycket energi att bråka med. Jag menar hon springer runt, grejar och lever mest hela dagarna men ändå har hon ork kvar att testa mig heeeeeela tiden om allt! De e klart, hon är lite lätt understimulerad nu med när Casper är sjuk och inte orkar göra någonting. Det drabbar ju lixom henne också.
 
Det är många roliga utmaningar på gång just nu. Två av dom startade idag faktiskt. Jag har ju lite svårt att sitta still, jag vill ju hitta på mycket och ha nya mål att sträva efter. Startade en höstutmaning genom Runacademy idag. Tre bestämda pass ska göras under fem veckor. Perfekt när någon annan säger till mig vad jag ska göra för pass, mycket lättare att ta sig i kragen då. Så den startade idag och jag passade på att göra styrkepasset idag när Casper ändå behövde vila. Tilda kämpade på med burpees och med balansplattan under tiden ;) 
 
Min utbildning startade idag med. Den skrämde mig lite i början. Jag ska lixom göra saker jag inte alls är bekväm med men nu är det bara att tuta och köra och det ska faktiskt bli riktigt roligt! De första sidorna är nu lästa och jag fortsätter ikväll ;)
 
Tänkte även försöka bjuda hem till en liten julvisning med Forevers produkter. Va tror ni om det? Vi käkar clementiner och pepparkakor, tittar på lite olika paketerbjudanden och känner och klämmer på lite härliga salvor. Kanske provar Toningkitet och ansiktsmasker. Kanske blir en skön tjej-eftermiddag eller tjej-kväll? Kanske e nån karl som vill komma med och beställa ett smidigt paket till sin partner? Får fundera lite kring detta men kom gärna med synpunkter och önskemål!
 
Nu e d dags att göra kvällsmat sen ska andra lagret nagellack på (min tredje nya hobby, haha!) PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0