Nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar

Välmående och annat... Det är ju lixom lite inne nu.... Mitt välmående har ju då varit lite sisådär. Jag har provat naturläkemedel, jag har varit i kontakt med läkare och jag har försökt ignorera problemet. En kvinna i min ålder (som läkarhelvetet så snällt uttryckte det) kanske SKA må så här... Eller? Ska hjärtat klappra så hårt ibland? Ska det finnas ett tryck över bröstet lite då och då? Bara för att jag är kvinna? Ska jag bli hindrad i min träning för att jag är kvinna? Det är alltså normalt för kvinnor att inte kunna träna ibland för det känns som att lungorna inte får plats i bröstet och det känns som att man inte får tillräckligt med luft så fort flåset går upp. Jag ska stå och få yrsel framme vid kassan när jag pratar med kunden. Det är normalt för kvinnor i min ålder. Okej. Då är det väl så. Jag är inte läkare. Då fortsätter jag väl träna inför Lidingöloppet.... 
 
Någon gång strax efter att jag accepterade faktum blev jag introducerad för nåt som var nytt för mig. Forever Living och deras AloeVera-produkter. Ett detox-program. Har kört en detox förut och var inte särskilt imponerad. Jag frös, var trött och hungrig mest hela tiden. Magen blev bra och kilona rasade men nej, det var mest en pina att ta sig igenom. Skulle jag våga mig på att prova detta? Det var en vän som sålde det och jag ville gärna hjälpa henne att komma igång med den här försäljningen så jag tänkte att jag ger det en chans. Magen behöver det i vilket fall som helst. 
 
Nio dagar. Går in i den här utmaningen utan några förhoppningar. Kliver ut på andra sidan nio dagar senare med ny insikt. En wow-känsla. Så här kan man alltså må! När jag klev in i utmaningen ryckte jag lite på axlarna och tänkte att magen blir nog bra, några kilon kanske försvinner och några centimeter mindre runt magen lär det ju bli. Jag trodde aldrig att det skulle påverka mig så mycket. Jag blev piggare och senare insåg jag även vad kuren hade gjort med min "trånga bröstkorgskänsla". Den var borta! Herregud! Det är ju så HÄR man ska må! Jag hade fortfarande lite dåliga dagar när jag hade sovit dåligt men inte alls lika tuffa som förut. Kosttillskott har aldrig varit min grej men vissa produkter från den här detoxen har jag fortsatt med för jag känner att det gör skillnad på mig.
 
Nu har jag antagit en ny utmaning. Att sälja de här produkterna själv. Jag hoppas att jag kan nå ut till fler och få dom att våga prova det jag har provat, både C9-kuren och andra salvor och kosttillskott som jag tycker har funkat bra. 
 
Nu efter jul har jag slarvat hejvilt med mat och godis och jag är tillbaka på ruta ett. Så den 15:e ska jag sätta fart med en detox till. Kanske fler som vill hänga på?! Säg till i så fall. Det här året blir möjligheternas år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0