En dag i mitt liv

Småbarnslivet gör verkligen att man får uppleva mycket roligt, konstigt och känslosamt. 
 
Jag började min dag med att få en ledsen Casper i sängen. "Tilda biter mig!" Var? "I ryggen?" Viker upp tröjan men i det skumma ljuset från sänglampan kan jag inte påstå att jag ser något märke men tror ändå det värsta om min dotter, det hade lixom inte varit första gången. "Tilda, du får inte bitas. Så gör man inte. Håller du på på det här viset så blir det faktiskt inget lördagsgodis för det får man bara om man är snäll. Det är ju inte snällt att bitas" Jag vet. Låg pedagogik. Jag vet. Men ha förståelse, jag hade inte ens hunnit kliva upp. Klockan var inte ens sju. En lördag! En LEDIG lördag! Vi ligger sen allihop och mysar och jag tänkte att det är lika bra att ta tjuren vid hornen direkt och berätta för barnen att Bosse inte längre kommer vara hemma hos mormor och Janne och leka med dom när dom kommer. Ett samtal som var långt mycket jobbigare för mig än för barnen. När jag avslutade med "så han är uppe hos farfar nu." frågar barnen "I himlen?" Ja. "Leker dom då, farfar och Bosse?" Säkert, farfar gillade hundar. Sen började barnen prata om dagens kalas.
 
Det sista samtalet jag och Tilda hade var rätt så intressant... eller ja... intressant är kanske fel ord.... småroligt är nog mer rätt. Vi mysar i soffan och tittar på tv i godan ro när Tilda plötsligt säger:
 
"Pappa har små bröst mamma!"
Va?
"Pappa har små bröst mamma, precis som jag och Casper"
Eh, jaha?
"Du har stora bröst, mamma"
Jaha?
"Ja så hääär stora" (Damen sträcker ut armarna så långt åt sidorna hon kan för o visa exakt hur stora dom är) 
Jasså?
"Nä så här" (Hon minskar avståndet något)
Tycker du?
"Nä så" (Hon minskar igen)
Jaha, är det lagom då?
"Ja"
Ungefär två minuter senare sov hon....
 
Det är inte bara konversationerna som ändrar sig i huset med småbarn. Även prioriteringarna ändrar sig. Speciellt nu när jag har hittat en liten hobby som visar sig vara så fantastiskt rolig. Fixet och trixet med allt som har med Forever att göra är så himla kul. Tänkte gjort en egen liten hemsida ikväll men får nog fila lite grann på det innan jag jobbar vidare med det. Så länge får ni gärna gå in på www.foreverliving.se och titta. Kontakta mig gärna sen för att få reda på vilka produkter som hade kunnat passa just dig och dina behov! Så där jag, smidigt jag smög in lite reklam där! Och ännu en gång har jag prioriterat i mitt liv. Prioriterade detta skrivandet istället för att dammsuga. Och nu sover barnen så nu vill jag ju inte asa fram dammsugaren och väcka dom.... dom är MYCKET lättväckta.... eller nåt.... vi säger så.... ikväll i alla fall.... ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0