Sista lediga dagen

"Tänk dig att kunna välja dina kollegor!" Ja, den frasen har jag hört mycket sen jag började med Forever. Innebörden har inte riktigt sjunkit in förrän nu. Jag har länge stått och stampat och velat ta mig framåt men inte vetat hur och eller vart jag ska börja. Dessutom lämnar inte December månad så mycke utrymme att faktiskt jobba med det jag tycker är roligast, jag har fått fokusera lite mer på mitt "vanliga" jobb. Men häromveckan slog det mig hur jag vill göra. Nu gällde det bara att leta upp rätt person att arbeta med. En kollega som jag känner inspirerar mig, som jag vågar berätta om min plan för och som jag vågar stå upp för mina åsikter inför. Det tog inte lång stund att känna vem denna kollega skulle vara. Tankarna har funnits där länge o grott men inte fått slå ut. Nu gällde det att ta tag i saken innan modet svek mig. Jag vill ta mig framåt, då får jag göra det lite obekväma också. Oroar mig ju naturligtvis för om hon kommer tycka att jag är skittramsig och bara tar upp hennes tid med sånt som inte gynnar henne. Onödig oro naturligtvis. Jag har ju valt denna kollegan för att jag vet att hon inte dömer mig. 
 
Två timmars prat och bollande mynnade ut i en viss typ av planering och det var längesen som jag kände mig så taggad och inspirerad igen. Det är ju detta jag vill hålla på med! Nu gäller det bara att kicka igång!
 
Lika inspirerande som samtalet var lika stressande är den här dagen. Den sista lediga dagen innan julafton är alltid årets stressigaste. ALLT ska hända och göras den här dagen. Ett inkommande mess på morgonen gör att jag slänger av mig mina mysbyxor som jag hade tänkt flanera runt med idag, till jobbstass. Jag kommer att få rycka in, hur stolt min chef än må vara så hör jag på henne att hon inte mår bra och hon drar sig för att be mig komma in. Det blir en tre timmars arbete i eftermiddag. Roligt o vara behövd. Tråkigt att städningen får vänta till.... tja.... någon gång efter nyår, haha!
 
Skönt ändå att ha en riktigt bra anledning till att skita i alla förberedelser, jag hinner ju inte! Haha! Jag hoppas att alla får en lika bra och givande torsdag som jag får! Utan städning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0