Vardag med småbarn

Jag tror att det är mycke i ens vardag med småbarn man inte hade kommit i närheten av utan dom små liven. Exempelvis lite udda diskussioner. Lite udda information. Lite udda händelser. Ena dagen är det underhållande. Andra dagen är det MYCKET irriterande. Vår treåring står just nu för de flesta lite udda sakerna. Kroppen och allt som händer med den är just nu väldigt roligt. Även det här med när man är stor. När är man stor? Enligt Tilda är det när man tappar tänder.
 
"När jag är stor och tappar tänder, då får jag också börja skolan." Ja, Tilda, det får du.
 
"När jag är stor och tappar tänder får jag också sitta i sån bilstol" Ja, Tilda det får du.
 
"När jag är stor och tappar tänder får jag också en sån stor cykel" Ja, Tilda, det får du.
 
"När jag är stor och tappar tänder får jag stora tuttor som du mamma" Eh, njae, du får växa lite till innan du får det. "Mamma jag växit jättemycke nu! Har jag stora tuttor nu?" Njae, det dröjer några år till.... 
 
"Mamma, jag e bajsig!!" Gå och bajsa då. "Mamma, det är jättemycke bajs!! STOR bajs! KOLLA MAMMA!!" Mmmm, oj, stor.... 
 
"Mamma, du är svettig, du måste faktiskt duscha då" Ja, tack älskling, jag ska göra det....
 
"Mamma, Ariels pappa, han förstör hennes liiiiv" Njae, inte riktigt egentligen....
 
"Mamma, kolla! Jag ser heeela riket!" Ja, utsikten från Christians hus är jättefin....
 
"Mamma, varför hejjade inte den tjejen på mig?" Hon var nog lite blyg för dig
 
"Mamma, kolla!! Mjölkabilen!" Nej, den lastbilen kör faktiskt olja. "Oljalastbilen!" Hm, ja...
 
"Mamma, kommer dina tjejakompisar ikväll??" Japp, de gör dom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0