Servicejobb

Jag jobbar i butik. En butik som är väldigt serviceinriktad. Vi pratar väldigt mycket med våra kunder. Våra kunder frågar oss väldigt mycket, vilket vi tycker är fantastiskt roligt. Man får ofta frågor som för en själv är helt självklara och ibland får man kämpa hårt för att inte skratta kunden rakt i ansiktet, den här kunden frågar ju mig för att hon/han inte vet. Nog fasen ska kunden få ett riktigt svar, inte bli idiotförklarad. Även om jag själv jobbar med detta så har jag själv väldigt svårt för att ställa "dumma" frågor i andra butiker när jag vill veta något. Speciellt om det är en karl som står för servicejobbet. Löjligt, jag vet. Men jag drar mig för att ställa frågor, vill absolut inte bli skrattad i ansiktet. Men dom har ju servicejobb dom också, dom borde ju tänka precis som jag, man ställer frågan för att man inte vet, man vill ha ett riktigt svar.
 
Idag har jag tagit tjuren vid hornen och ställt massa "dumma" frågor till både kreti o pleti. Och se! Alla skötte sig exemplariskt! Jag blev bemött med trevlig ton och inte några underliggande idiotförklaringar. Tack så mycket Einarssons bilverkstad, Getinge Mattcenter och pappa Janne för det! Det var ju inte så farligt Terese, eller hur? Jag har säkert gett folk lite glada skratt i fikarummet men dom idiotförklarade mig åtminstone inte! Det finns fler inom servicebranschen som tänker som mig ju, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0