En mycket annorlunda förmiddag

Jag tycker att jag oftast har rätt bra planering. Jag tycker att jag är duktig på att skriva upp det mesta i almenackan. Jag tycker även att jag är rätt duktig på att verkligen kolla i almenackan också så jag har koll på läget. Men jag vet inte. Något hände förra veckan. Något gjorde att jag hade häcken full mest hela tiden och när söndagen kom så bara kopplade jag ur och ner lixom. Laddade batterierna med en god natts sömn.
 
Upp i vettig tid i dag på morgonen men trots det blir det stressigt som sjutton på morgonen. 8 minuter över 8 kastade vi oss in i bilen för att hinna till skolan till tio över. Skolgården är tom. Fan, har det redan hunnit ringa in??? Jäkla skit! Nej vänta nu, det är ju höstlov! Jisses, har jag sagt till fritids att Casper ska vara där och vilka tider har jag sagt i så fall???? "Var är alla mina kompisar???" utbrister en Casper som bryter ihop på ungefär 0,3 sekunder. Räddar upp det genom att säga att dom helt enkelt är inne på fritids medan min hjärna arbetar på högvarv, måtte jag bara ha sagt att Casper ska vara där! Kommer innanför dörrarna och jodå, jag har sagt att Casper ska vara där även om jag idag kommer en timme tidigare än sagt.... eh jaha. Men det var tydligen bara bra, då kunde dom ge sig ut på utflykten tidigare! Bra! Förresten kommer jag och hämtar Casper efter lunch då vi ska åka till logopeden!
 
Går lättad in med dottern till dagis. En god kaffedoft ligger i luften och ett lugn råder. Tilda klär av sig ytterkläderna och en fröken tittar ut i hallen. "Vi har stängt idag..." Amen va f-n??? Står och tittar tomt på fröknen samtidigt som jag ser min almenacka i huvet, jodå, visst står där dagis stängt den 26/10.... Jäklar.... Hur dum kände inte jag mig nu.... Lite lätt förvirrad småbarnsmorsa har slagit alla rekord lixom.... jajja, Tilda är inte den som bryter ihop så det var bara att packa in henne i bilen igen och fara till jobbet . Får gjort det viktigaste på jobbet och far sen hem två timmar senare. Min lilla guldklimp fick en tablettask för att hon varit så duktig när mamma jobbade. 
 
Väl hemma började jag fundera igen. Jag har ju skrivit upp att dagis e stängt. Jag har ju skrivit upp att det är logoped idag. Jag kanske har varit så smart så jag har kollat om nån kan vara barnvakt för Tilda idag? Näpp, det hade jag inte... okej... hjärnan har uppenbarligen inte riktigt fungerat och tänkt framåt.... Men om jag har fattat det rätt så är jag inte den första morsan som har gjort så här... Jag är säkert inte den sista heller. Det som kändes extra bra var att en till hade försökt lämna sitt barn på dagis idag men fått ta med telningen till jobbet istället... Inte bara jag som är förvirrad. Gött ;)
 
Men inget ont som inte för nåt gott med sig. Ett träningspass är avklarat, jag fick handlat idag och nu blir det långtur med hundarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0