Det här med mat

Ja, det har väl inte undgått så många att det är rätt mycket tänkande just kring mat här nu. Äta rätt, inte för mycket och bara en gång om dagen.... det där sista är nästan värst. Speciellt när Jimmie trycker i sig en god burgare och jag sitter där med min shake.... en fredag.... och ett glas vatten.... en fredag.... 

Igår skulle jag fixa i ordning lunch till mig. Tilda fick naturligtvis hjälpa till precis som vanligt när vi är själva. Jag hade förberett världens goaste lunch till mig. Vi skulle bara fräsa till lite champinjoner, babyspenat, vitlök och sen götta ner lite råris i detta. Tilda ville hemskt gärna hälla i riset.... hon hällde rätt mycket utanför..... hon ser helt enkelt till att jag håller mig iform och inte får i mig för mycke kalorier.... men när man äter mat en gång om dagen och den är väldigt uträknad, då är det rätt tufft när en stor del hamnar på golvet... 

Men det är inte bara Tilda som anammade detta med att helt enkelt hälla maten på golvet. Idag riktigt suktade jag efter lunchen, det skulle bli så gott med mat idag! Kyckling, lite pasta och wok-grönsaker. Mumma. Slår i en kant när jag ska stoppa in maten i mikron o i stort sett allt far ur matbunken. En svordom. En lång. Tittar på min utspillda mat... Jag spillde ut min mat på det mest sketna golvet vi har på jobbet.... Men... Jag. Kan. Inte. Slänga. Den. Lägger mig på alla fyra och börjar nästan gråtfärdig plocka upp pastaskruv efter pastaskruv. Blåser bort hår. Plockar bort sågspån. Jaja, lite skit rensar magen. Jag fick slänga fyra skruvar och en liten majskolv... Det sved.... Min älskade mat....  

Sen när jag sitter där på kvällen och dricker min shake kommer funderingarna. Jag är vansinnigt pigg, känner mig energisk och lätt. Tänk sen när jag börjar äta ordentligt igen, hur sjutton ska jag klara det??!!! Kramar om min äckliga shake och väljer att njuta av de här sista fyra dagarna av min "prövning" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0