Barn o bil o villa o hund

Näpp, jag förstår inte hur andra gör det. Hur klarar ni att hålla alla bollar i luften utan att tappa någon?? Jag har en sån där dag idag där jag tappar boll efter boll och blir mer och mer låg för varje bolltapp jag inser att jag gjort. Hur hinner alla med hus, trädgård, hushåll, husdjur, träning och prioritera barnen? Jag har verkligen försökt att prioritera. Att strunta i saker som inte måste göras just där och då. Att tycka det är ok med skit i hörnen och lite ogräs i rabatterna. Men det har lixom tagits till en helt ny nivå istället. Det är ett lager grus inomhus, tvätthögen är numera ett tvättberg, blommorna i fönstrena dör, ogräset frodas och vi har ängsmarker runt huset. Allt medan jag totalnonchar allt, leker mamma/träningsnarkoman och kämpar med att skita i allt som egentligen får det att krypa i kroppen på mig. Hur sjutton ska man hitta balansen? Hur fasen gör ni andra? Jag kan i och för sig gå upp en timme tidigare... Lägga mig en timme senare... Men dygnet har väl bara 24 timmar? Man måste ju lixom sova också? Eller? Kan man kanske strunta i det? Att hinna med hushållsbestyren med allt vad hus och trädgård det innebär är väl egentligen inte så svårt. Hade jag helt klart klarat på veckans sju dagar om varje dag har 24 timmar.. Men man ska hinna vara med barnen och samla energi också har jag hört. Nä, det här blev bara jobbigare när man satte ord på känslorna. Jag tror jag kör vidare på att skita i allt ett litet tag till, lutar mig tillbaka och tar mitt morgonkaffe. Solen skiner ju!!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Om jag inte hade haft El Speedo till sambo så hade jag aldrig pallat med hus, barn och allt var det innebär. Så jag vet faktiskt inte älskade Terese.....inga direkta tips tyvärr. Puss på dig!

Svar: Speedy Gonzalez får gärna komma hit lite då o då så kan du o jag sitta o fika och titta på medan han röjjer runt här, låter som en plan tycker jag ;)
Terese Wahrenberg

2015-07-02 @ 12:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0