Äkta pulkaåkning

Nu har ju då snön kommit. Den ska man tydligen vara glad för. Sorry, jag är inte det. Jag tyckte det var värdelöst när jag skulle köra hem igår och snön hade piskat vägen glashal. Jag tyckte det var värdelöst när jag sen skulle baxa ut barn och hundar på en promenad när snön vräkte ner. Jag tyckte det var värdelöst när jag försökte ta mig fram med den jäkla barnvagnen som jag blev tvungen att ha med mig för att Tilda hade somnat och jag hade inte hjärta och väcka henne. Men nu är ju snöhelvetet här. Vintern gjorde äntligen sitt intrång i vår vardag. Hoppades på att den skulle hoppats över, typ "Gå direkt till våren utan att passera vintern".  Men nä, tji fick jag. 
 
Men idag måste jag medge att det fanns lite tjusning över vinter med snö. När man kliver upp och ser morgonsolen glittra i snön. Det är vackert. Man blir glad. Det gör en jäkla massa för humöret att det blir lite ljusare ute. 
 
Jahopp, solsken och snö = pulkaåkning. Har sett på facebook att det är fler som åker pulka nu i vårt snötäckta vinterland. Glada miner, rosiga kinder, härliga familjefoton. Så är det inte här. Hur fasen gör ni för att klara av att vara så där käcka då?? Vi har två mindre psykbryt här hemma innan vi ens har fått på oss alla kläderna och kommit utanför dörren. Ungefär två psykbryt till innan vi ens har kommit till backen för att det är sååååå jobbigt att dra sin egen pulka. Sen blir det roligt. I ett åk var ungefär. Kanske två. Sen kommer första krocken. Sen kommer det snö innanför byxorna. Sen börjar det bli jobbigt att asa på pulkan upp för backen. Sen blir man hungrig. Ytterligare två psykbryt på hemvägen. Två psykbryt till när man ska få av sig alla kläderna i vår extremt gigantiska hall. Men jag tycker ändå det gick riktigt bra! Ena barnet har bara en spräckt läpp och det andra barnet har bara ett rivsår över hela kinden. Gick helt klart bättre än väntat. Men så åter till dom där fantastiska korten på facebook. Jag fattar inte. Har ni alltid glada ungar?? När mina var glada och hade roligt hade jag fullt upp med att titta på dom och skratta med dom, jag hann inte ta kort!! Måste vara ljuvligt o ha konstans glada ungar så man hinner ta dom där fantastiska korten på sina utflykter......
 
Fötterna upp på soffbordet och en kopp kaffe till mig för en bravur i pulkabacken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade en bra förmiddag med pulkaåkning. Tack vare Frejas kusin Felix. Sen bröt helvetet loss med trots hela eftermiddagen. Då var vi ändå båda föräldrarna hemma. 😁😁😄😄 Ja ja...vad vore en bal på slottet.

2015-01-25 @ 19:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0