Pappas flicka

Ja e pappas tös. Har alltid varit och kommer alltid vara. Min pappa skulle komma ner själv och sova hos oss två nätter. Wiiiiii! "Jag-o-pappa-tiiiiid" Sist vi hade det ordentligt asade jag med han till mödravården, haha! Jag såg fram emot att komma hem från jobbet, äta god mat, dricka vin och tjöta me pappsen. Anar oråd när jag kör in i ett becksvart Långås. Det är inte ljusare på norra sidan.... Som tur var hade Jimmie börjat med maten i tid så köttet och såsen var klar i alla fall.... Men ingen potatis. Blev inte riktigt som jag tänkt mig.... Men mysigt ändå på nåt vis. Ungarna fick pussla i skenet av stearinljus och vi kunde ju dricka vin och prata ändå. Och så fick jag en julklapp. Av mina goa "små"bröder. Asagoa byxor. Haremsbyxor. Jimmie tycker det ser gräsligt ut, jag går runt och myser. Den här 31-åriga småbarnsmamman har även hämtat mat i Tvååker i den här utstyrslen! Haha! Vågat! Mina goa bröder köpte en sån bra julklapp till mig och dom får knappt nåt av mig.... Jag tar igen det sen en dag ska ni veta!
 
Nästa natt pappa skulle sova här hade vi en plan. Först skulle vi på fest men vi skulle dra hemåt i tid med barnen och sätta oss o ta lite vin tillsammans i soffan istället. Kom iväg i hyffsad tid från festen, tiden springer när man har roligt så det blev ju inte jättetidigt direkt. När vi var nästan enda hemma i Långås inser jag att vi inte har någon nyckel in... Bara o vända, köra tillbaka, hämta nyckeln och köra hem igen. Var det sent innan var det ju ingenting mot vad det blev nu... Fasen.... Det blev ett halvt "varva-ner-i-soffan"-glas halv ett på natten.... Suck. Jaja. Vi ses ju snart igen. Då hoppas jag att allt gå lite bättre. Att vi klarar oss från tråkiga strömavbrott och "förvirrade-Terese-händelser"..... 
 
Men jag hade mysigt ändå lixom. Pappa hjälpte mig att köpa den där granen jag skrev om i förra inlägget, den som redan var nätad o klar. Jag har tagit in den nu och skurit bort nätet. Pappa, vi har köpt världens bredaste och tätaste granjävel! Helt klart en vinstlott! 
 
Jag saknar er mellan gångerna! Jag älskar er jäkla Leksandsbor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0