Semester

Ja, nu har man då haft semester.... Den började inte riktigt som jag tänkt mig. Ett djupt hål i semesterkassan hade borrats med hjälp av det lyxhotell som våra hundar vrångt ville checka in sig på. Det var väl den intravenösa cocktailen dom var ute efter och vad gör man inte för att hålla sina vovvar nöjda.... Så alla eventuella utflykter jag hade tänkt göra fick helt enkelt bara suddas ut. Men en semesterplan vägrade jag att ställa in. I år skulle jag minsann till Sandhamn. En måndag packade vi in oss i bilen och drog iväg. Det är en lång biltur att göra själv med två barn men deras ögon när vi kom till hamnen och dom insåg att dom äntligen var framme vid båten! Dom skulle åka båt!
 
Sandhamn är väldigt speciellt. En liten, liten stuga. Där trycker vi in oss 5 vuxna, 2 barn och en hund första natten. Vi pratar om en stuga som e typ 3x4m. Två våningar. Trångt. Underbart. Den här veckan fick jag lära mig att slappna av igen. Glömmer lixom lite hur man gör ibland. Ungarna fick flytvästar på sig så fort dom gick utanför dörren. Såg jobbigt ut men dom älskade det. Dom fiskade (lite klurigt att få fisken o nappa när det är en sten på spöt istället för krok, men fantasin var det inget fel på), håvade fisk, klättrade på berget och grävde i sanden i strandkanten bland båtarna. Att gå in till hamnen o köpa glass var dagarnas stora happening. Vi bara myser i den här jäkla stugan och på bryggorna utanför men man lever verkligen på varandra. Det är lixom skönt att komma hem igen. Vi har haft det så mysigt. Skrattat mycke ihop den här veckan. Många roliga kommentarer ur treåringens mun. Men att stänga toadörren om sig och ställa sig i en lååång varm dusch satte igång hallelujakören i huvet på mig när vi kom hem. Tänk er känslan lixom, nästan på film, man njuter och hör lixom en avslappnande musik. Sen stängs den av, abrupt, med ett sånt där skrapande ljud som det gör på film när man vaknar upp ur nåt väldigt abrupt, dotter kommer in och utbrister "Det är bajs i trosorna mamma!" Välkommen hem lixom....
 
Veckan har verkligen handlat om att jag ska landa lite. Jag har inte tagit ett löpsteg på hela veckan, inte jobbat med kroppen över huvudtaget, inte passat några tider, inte någonting.... lixom... men dom hjulen snurrade igång med en väldigt fart när jag la huvet på kudden hemma på fredagen. På måndag drar det igång. Jag får inte glömma det och det och det då... Men innan måndag ska jag hinna med detta och detta med. Hade varit bra att vara ute o springa en sväng me... men nä, hinner nog inte det, får kanske ta det på tisdag, eller onsdag eller..... ja ni fattar.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0