Lilla Tilda

Ja lika jäklig som hon är lika många roliga kommentarer har den lilla hönan nu. Idag visade hon mig ett minimalt sår på lillfingret som faktiskt såg lite irriterat ut. Förstod på henne att det inte var lönt att försöka lirka sig ur förhandlingen huruvida det behövdes plåster eller inte så vi klippte till ett snyggt litet plåster och poff!! så mådde fingret bättre. Medan jag dricker mitt morgonkaffe konstaterar Tilda "Killarna på dagis måste vara snälla mot mig nu när jag har plåster" Blir full i skratt. När vi kommer tillbaka nämner vi detta för fröken med att killarna måste vara snälla nu för hon har plåster. 
Fröken: Ja, vi måste ju alltid vara snälla mot varandra
Tilda: Igår puttade M mig
Fröken: Ja, vad gjorde du då?
Tilda: Puttade tillbaka
Fröken: mmmm
Här bryter jag ihop, herregud va hon e rolig min tös!
 
När jag kommer ut från dagis rusar Casper fram till mig och är själaglad! Han är ute o leker i regnet! Han och L har likadana regnställ!! Kolla mamma!! Ja, häftigt!! "Kom nu Casper så leker vi i vårt torn!!" och båda grabbarna springer skrattande därifrån. Här får jag en tår i ögat samtidigt som jag ler stort och vinkar töntigt. Älskade Casper. Stora duktiga Casper. Min lite speciella Casper. Han har en vän på skolan att leka med och skratta med. Idag värmde det lite extra i ett trött mammahjärta.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Ljuvligt! Fina fina Casper! ❤️

2015-08-27 @ 21:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0