Gräsänka

Ja, det här med att vara gräsänka har sina för och nackdelar. En stor nackdel är våra matvanor. Det är inte jag som brukar stå för matlagningen här hemma. Av rent praktiskt skäl är det bättre att Jimmie sköter den biten då jag jobbar lite sent för det. En annan rätt övervägande anledning är att barnen helt enkelt inte gillar min mat. Jag kan göra samma maträtt som Jimmie och ändå äter dom inte. Det är nåt med mig och mat.... Så jag tar helt enkelt till säkra kort, sånt som jag vet inte kan misslyckas. Sen hur vi ska klara av att äta taco i 14dgr vet jag inte. Varierar med makaroner och köttbullar... Och chips... och godis.... och mcdonalds.... Än ser dom inte ut att ha magrat i alla fall... 
 
Sen är det det här med hushållssysslorna. En del gör jag ju i vanliga fall men en del brukar jag kunna slippa. Där är bland annat gräsklippningen. Jag brukar vara förskonad från den. Men det klarar sig inte i två veckor, det gör inte det. Så när solen tittade fram bestämde sig den här övernitiska mamman att fixa gräset. Hittar inte nyckeln till gräsklipparaset... Jag har hittat den nu. Den befinner sig ca 100 mil norrut... Bekvämt tillrättalagd i sambons ficka.... Det var bara att sticka till Christian och knycka hans gräsklippare istället. Körde tillbaka den idag och tänkte att jag kan ju vara lite snäll o klippa hans gräs när jag ändå är där, behöver inte Jonas köra dit denna veckan. Alla ni som vet min o Christians hatkärlek tillvarandra blev väl lite förvånade nu va?? När vi kom dit med gräsklipparen ösregnade det, haha! Synd.... *asgarv*
 
Idag har jag och Tilda styrt upp det här med semestern lite grann genom att åka till Systembolaget. Lyckan blev total när undertecknad fick visa leg!! Vassegod!!! Här är det!!! Så nu står det äntligen "lite" vitvin i kylen och "lite" rödvin i vitrinskåpet. Nu ska jag nog klara mig 14 dar..... Eller vänta nu, Kika kommer ju nästa vecka... fasen... blir till o fylla på då igen.... ;)
 
Nu ska jag slänga fram lite yoghurt o macka som kvällsmat till ungarna, DET äter dom i alla fall,....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0