Oj oj oj

Ny dator, nya problem, mindre på kontot...
Ja, men så kan man väl lite lätt sammanfatta det... men kanske bloggen sparkas igång lite extra igen....
 
Idag har vi varit företagsamma här hemma, både jag och barnen. Jag har ju alltid 73 000 saker för mig på mina lediga dagar och skulle det vara så att jag kanske har en lugn stund så ser barnen till att ta för sig något så jag kommer på fötter igen. idag hjälpte dom mig att fylla på den flytande pumptvålen så jag fick städat badrummet idag....
Det går nämligen åt en del tvål i det här huset. Har skällt på min dotter efter konstens alla regler, hon bara tittar på mig, nickar och säger "Men tvål är gott, mamma!" Eeeeh, jahopp....
 
Ja, så fick vi då köpt en dator till slut... vår gamla är lixom... eeeh... hur ska jag säga.... förbrukad. Går in till butiken för att få hjälp i mitt val. Hade siktat på en prisklass. Går därifrån med en dator i en annan prisklass.... Slår det hela ifrån mig och försvarar mig med att jag faktiskt inte känner mig lurad så det var nog ett bra val.... vi kan väl helt enkelt bara konstatera att jag träffade på en lika bra säljare som mig själv ;)
 
Nu har mössen invaderat huset och nu äntligen har vi hittat en plats där vi kan ta dom jäklarna. Tog fram fällorna och tog ett allvarligt snack med barnen om att dessa var AJJA, på RIKTIGT lixom. Dom nickade väääldigt förstående när jag förklarade att va dom var till för... Tvivlade mycket starkt på att Tilda skulle låta dom vara. 3 st fångades igår kväll och en till under natten som jag då såg på morgonen. Jag hade ju fortfarande mina tvivel på Tilda, att hon skulle kunna hålla sin klåfingrighet i styr... Så den här supermamman tar helt enkelt ut fälla + mus och visar upp för Tilda. Hon har inte försökt nå fällorna idag i alla fall, haha!
 
Nähe, nu är det dags för nattningsrutinerna för den här småbarnsmamman. Mycket som ska göras innnan man kan sluta ögonen; fixa med tvätten, kissa hundar, kissa son, kissa mamman, gå till sängs. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0