Helgens kaos

Ja, vart ska man börja?? De här syskonen är helt ljuuuvliga! när dom sover.... Tilda har varit i högform hela helgen. Idag framför allt. Till frukost tog hon helt enkelt tacorester som stod på bordet, innan hennes mor hade pallrat sig ur sängen. När jag såg vad hon pysslade med vände jag i dörren med en ljudlig suck, orkade bara inte starta dagen med att förmana och skälla. Tilda tyckte väl att det på något vis skulle vara typ "flingor" till frukost ändå så hon hällde helt enkelt i lite vatten i skålen med tacorester.... det kom lite utanför också.... 
När man ätit och druckit mycke blir man även kissenödig. Vår tös är duktig och går själv. Och torkar sig själv. Idag beslutade hon sig även för att använda mycke papper.... MYCKE papper... och då tog det på rullen slut... så då slängde hon i rullen i toastolen med..... 
 
Familjen här hemma har inte setts tillsammans mycke de senaste dagarna så vi planerade in att ses allihop vid grillplatsen i Borgared. Halleluja! Va härligt det är att bara vara där! Vi hann inte stanna så länge men balsamet för själen var snabbt insmort ;)
 
Sen var det bara att pallra sig hem och göra sig startklar. Jag hade två timmar på mig att springa en ny runda. En runda jag planerade inte skulle ta två timmar utan jag skulle ha chans att länga den istället om jag ville.... Jag sprang fel... Så rundan blev rätt lång ändå.... Jag och mina två fyrbenta kom hem trötta och dyngsura 20,8 km senare (nu har jag 16km kvar till målet Fredrik!!!!) . Duschade och gick upp tillsammans med Tilda på övervåningen så Casper skulle få vila lite i soffan. Efter en stund går vi ner igen, Tilda in till Casper och jag in på toa. Klatsch klatsch klatsch! Casper skriker och jag rusar ut från toa igen, sliter väck Tilda från Casper och sätter henne på stolen. Hon tyckte väl att Casper skulle vakna, hon hade bara gått rätt fram till Casper och drog till han ordentligt i ansiktet tre gånger....
 
Nu sover båda barnen, gubben och snart jag med. Tänker tillbaka på helgen. Väljer nog att slänga bort de jobbiga stunderna och helt enkelt fokusera på vår grillning vi hade tillsammans idag.....
 
 
Bella får mys av Johan medan Jimmie fixar hamburgare till oss hungriga!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0