Jaha, ledig igen

Ja, det här med att vara ledig... Jag hatar att vara ledig.... Jag är ju lixom aldrig leeedig! Dagarna är fulla av en massa måsten, tråkiga dessutom! Ligger o vrider mig kvällen innan för jag inte har planeringen klar, vilken ende jag ska börja i, hur mycket jag ska hinna med den dagen. Vill ju hinna med så mycke som möjligt, hinna ifatt så långt det går, då kanske man bara kan släppa allt nästa lediga dag och leka hela dagen... Det var längesen nu. Receptet är väl att åka iväg så som vi gjorde i midsommar. Inte många måsten där inte.... Älskar sommaren, njuta i solen är lixom min grej. Men då vill jag njuta i solen, titta på medan ungarna leker i baljan, sparka boll, fika i gräset. Inte rensa ogräs. Nu ligger jag även efter så mycket så det börjar likna ängsmarker på gårdsplanen....
 
Men ni vet ju hur jag är, när alla måsten hopar sig över mig, jag känner pulsen rusa iväg, då svarar jag med en moteld som heter duga... lägger helt enkelt upp fötterna på soffbordet och tar mig en kopp kaffe... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0