Inte riktigt....

Den här förmiddagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Jag borde fått onda aningar om vad som komma skulle när jag vaknar av en snyftande Casper strax efter fyra på morgonen. Vi löste problemet och en nöjd men trött Casper kurade ihop sig i min säng sen. Måtte jag bara kunna somna om nu! Har inte behövt ställa nån klocka idag för en gångs skull ju!!

Hinner jag somna?? Ingen aning. Jag tror det, för jag rycker till när Jimmie frågar mig om jag sett bilnyckeln.... Somna om nu Terese, du har ju sovmorgon! Nästa gång jag lyfter på ögonlocken är klockan kvart över åtta!! Halleluja!! Jag har fått sova ut!! Då förstår jag vad som väckt mig. Sopbilen... Och jag har glömt sätta ut tunnan.... fan... Med en suck försöker jag ramla in i drömvärlden igen, ungarna sover ju fortfarande!

Inte länge till. Vid kvart i nio går vi upp, letar fram kläder till barnen, sätter igång en maskin tvätt. Jag går runt o skrotar i min pyjamas, jag är ju leeeedig!! Och har typ INGET planerat. Strosar ut i köket. Börjar göra i ordning gröt. Stannar upp med blicken på almenackan. "Logoped 16:e juni kl 9.30". Just det, vi skulle ju dit me nästa vecka. Va e klockan? 09.12. Härligt. Vänta lite nu. 16:e?? E inte det idag?? JOOO!!!! Aaaahh!!! Lämnar förberedelserna, skriker åt ungarna att sätta på sig skorna, springer upp o drar på mig gårdagens outfit, springer ut med hundarna i hundgården, spänner fast barnen i bilen med blixtens hastighet och slänger till dom varsin banan.... god frukost...

Vi hann in i tid.

Nu sitter jag här o försöker hämta andan och ska ta en kopp kaffe.... Vi har ätit en något sen frukost och alla måsten har letat sig in i mitt huvud, speciellt nu när hela förmiddagen försvann. Vi skulle ju gått med hundarna nu. Men det hinner vi nog i eftermiddag. Vi ska ju bara handla, fixa i trädgården, springa ett långpass och tvätta då....

Men jag fick ju en sovmorgon... precis som jag ville.... be careful what you wish for....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0