Supermorsan checkar ut

Vaknade i torsdags med en härlig känsla i kroppen. Jag var laddad. Jag hade energi. Jag var förväntansfull. Sen gick jag  upp ur sängen... Tydligen tyckte en av hundarna att min uppstigning hade dragit ut på tiden och hon opponerade sig mot det hela genom att helt enkelt kissa på golvet.... En sån där liten femliterspöl.... God morgon lixom....  Förmiddagen fortsatte i samma stuk. Bad hair-day. Får använda dotterns spraybalsam och luktar därefter som godis i håret. Ska fixa i ordning alla sängar däruppe och bädda rent med nya lakan. Luftmadrasserna vägrar göra som jag vill och det är med svetten rinnandes, en trasig luftpump och en viss syrebrist som jag med ett leende kan försäkra mig att jag vann kampen madrass vs Terese... Nu skulle de tvättas! Tvättmaskinen startar inte.... Fan.... Bestämmer mig för att höja blodsockret med lite lunch. Ingenting i kylen. Ingenting i frysen. A men hallåååå! Tittar på barnen. "Nu drar vi till McDonald´s!!" Supermorsan checkade härmed ut för helgen....
 
På mcDonald´s slappnade vi alla av och inhandlingen av helgens utfodringsschema klarades av utan större problem. På kvällen kom Christian och kollade tvättmaskinen och dödförklarade den. Han såg även till att jag satte mig ner med en stadig kopp kaffe som var liiite utspädd med en ljusbrun lite mer genomskinlig dryck. Halleluja! De e en riktig kompis, haha! Sen fortsatte jag på den inslagna vägen med alkoholhaltiga drycker när dalmasarna kom. Tvättmaskinen var återigen glömd.
 
Nästa dag bar det av till Ihlströmmarna i Skogstorp. Där utlovades det bad i tunna, öl, vin, barnpassning och tjejsnack. Åt tvättmaskinen ägnades inte en tanke...  Jisses så roligt det var! Jag gjorde mig naturligtvis nyttig i köket först genom att misslyckas öppna en vinflaska, se till så tårtan gjordes snygg (berömde resultatet av de andra tjejernas slit), såg till så att kycklingen skars tillräckligt tunt (smakade av bitarna) och såg till så att disken röjdes undan (skickade vidare frågan efter diskassistans). Allt detta hårda slit gjorde jag uppflugen på en barstol med ett glas rött i näven. Såg handgripligen till att hon som skar kycklingen också fick i sig ett par klunkar. Sen var det dags att bada tunna... Det gjorde vi... I två timmar.... Och ett antal öl slank ner.... Jag ska tydligen till Turkiet i sommar... 
 
Nu, två dagar senare, har dalmasarna gett sig av hemåt, promillehalten i blodet sjunkit avsevärt och supermorsan börjar så sakteliga hitta tillbaka. Den supermorsan längtar efter sin nya tvättmaskin OCH torktumlare som inhandlades igår! 
 
Tack alla inblandade för en fantastiskt skön helg där jag slappnade av och bara var jag i fleeeera timmar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0