Snöö! Yeey!

Ja, nu har vinter kommit med besked. Det började yra lite flingor för ett par dagar sen till barnens stora förtjusning. Dock var det mer barmark än snö. Men nu de två senaste dagarna har det kommit mer och i natt kom det säkert nära en decimeter. Roligt!! Tänker den här lilla mamman. Nu ska vi åka pulka och göra snögubbar! Me riktig morot som näsa och stenar till ögon och mun. Först ska dock på projekt ett: få på barnen ytterkläder. Det gäller att bylta på och täcka så mycke hud som möjligt så de kan leka vilt i snön utan att bli kalla. Får på Tilda ytterkläder medan jag frustrerat försöker få Casper att fokusera på sin påklädning till vanliga kläder. Stora rediga killen kan detta men idag så ska det vara så sinkesamt som möjligt. 
 
När Tilda fått på dig ytterkläderna springer jag upp för att rota fram termobyxor till mig och Casper och tjocka mössor till oss allihop. När jag kommer ner har Casper fortfarande inte fått på sig sina mjukisbyxor och Tilda börjar bli varm och tappa tålamodet.... Jag med.... 
 
Till slut har Casper båda vanliga kläder och ytterkläder på sig. Mammas tur. Sen uuuut! Nu ska vi leta upp pulkan. Börjar leta i förrådet. Var är den?? För vi ha väl en?? Eller??? Tvivlet börjar gnaga. Casper börjar tjata om pulkan. Det börjar gå upp för mig... Vi. Har. Ingen. Pulka.... Shit.... Eh... Va säger man till sonen lixom?? Lyckas prata kring den där pulkan och det är bara med liiiite sur min vi beger oss till skogen för att komma undan blåsten och rasta hunden lite. 
 
Vi busar lite, kastar lite snö och bestämmer oss sen för att gå tillbaka till trädgården. Vid den här tidpunkten har jag insett att jag kommer att göra min son besviken igen... Det kommer aldrig gå och göra snögubbe me den här snön... Men vi gjorde ett gott försök. Det blev snöänglar istället... Tilda hade dock inte lika roligt som jag och Casper. Hon tyckte att det var för djupt. Så jag vågar nog säga att vår härliga förmiddag ute i snön påminde mer om en katastrof än snölycka....
 
Jajja, alla blev rastade i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0