2013 blev 2014

Ja, det är ju nu som man som bloggare ska summera det gågna året, ge en tillbakablick och förnuftigt säga att man har lärt sig ditten och datten, i slutet skriver man hur fantastiskt året har varit men välkomnar 2014 med öppen famn bla bla bla... Vi får se hur min summering blir...
 
Ett år i humörsvängningarnas värld får jag nog säga. Tålamodet har blivit hårt prövat av både barn och sambo, diskbänken har fått sig ett par rejäla smällar i min frustration men musiken har visat hur helande den kan vara, hur lätt det kan vända en mammas humör. När man tycker att man har hittat ett bra sätt på hemmafronten kommer nästa prövning, att börja jobba. Det gjorde att mycke fick omprioriteras, igen, och frustrationen har fått utlopp på diskbänken ett par vändor till.
 
Vad har jag lärt mig av det här året??
 
  • Tre dagar med ca två veckors intervaller HAR jag humörsvängningar vare sig jag har snälla barn eller inte. Känner inte igen mig själv över huvudtaget dessa dagarna men har börjat lära mig att tackla detta. 
  • Tilda gör ALLT för att testa sin mamma.
  • Dygnet har bara 24 timmar och jag behöver sova 7-8 av dom
  • Diskbänken är hård och jäkligt hållbar....
  • ...Det är inte fönstrena... hållbara alltså...
  • Jag kan hänga upp sammanlagt tre maskiner tvätt på tork i källaren
  • Kaffe sätter inte lika mycke fart på magen om man har en skvätt mjölk i.
  • Kaffet är livsnödvändigt för att hålla uppe en dräglig aktivitet i hjärnan
  • Jag har fått teflonminne, inget fastnar.
  • Dubbelhäftande tejp kan vara ett helvete att få bort
  • Drar man ut alla lådorna i byrån samtidigt så välter den.
  • Det är svårt att klippa håret på en 1,5-åring.
  • Att få bajsa ifred är egentid och högt prioriterat. 
  • Att få duscha ifred är en smärre spaupplevelse.
Det har varit ett år med en jäkla massa utmaningar. Vissa har man klarat av med bravur, andra har nästan knäckt en. Vissa saker flätas in i starten på 2014, vissa saker är avklarade sen länge. Vissa saker grämer mig ännu andra minns jag knappt. Jajja, nog tjatat om förra året. Nu brakar vi in i 2014 och jag måste nog säga, jag känner mig inte direkt annorlunda idag, jämfört med igår så vi ska no klara av 2014 också.
 
God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0