Konstig dag

Ja, den här dagen började helt klart lite gött... o mysko... Vaknar till av att jag hör Jimmie gå ut till bilen för att åka till jobbet, då slår det mig, jag har ju inte satt klockan! Bäst o ställa den så jag inte försover mig, jag får ju trots allt ligga en timme till!! Ställer klockan, vänder mig om, men vänta lite, va är det för dag?? Tisdag! Jag är ju ledig!! Klockan stängs genast av igen. HInner inte mer än lägga tillbka telefonen på bordet så drar Tilda igång... suck... Slänger i lite leksaker i spjälsängen, hon får så snällt vänta. Hon ger dock inte sin mamma mycke ro så det tar inte lång tid innan vi är uppe allihop i alla fall.
 
Det var utlovat Vallarna idag. Ångrar mig bittert när jag tittar ut genom fönstret men det är bara o gilla läget. Börjar dagen med att köra mitt lilla träningspass, tack Jesse för d programmet! Både Casper och Tilda tycker det är fantastiskt kul när mamma viftar, guppar upp o ner och sedan sprattlar runt på golvet. De gör allt för att härma så vi kör ett litet träningspass alla tre varje morgon! Mindre kul när en hund kommer fram och börjar slicka en i ansiktet när man kämpar i plankan i slutet.
 
Frukosten avklaras lugnt och behagligt och sedan myser vi ihop oss i soffan så jag får druckit mitt kaffe. Tänkte struntat i kaffet idag för att vi skulle komma iväg till Vallarna så fort som möjligt men me de här vädret så drog man sig liiiite grann. Men barnen tjatade. Hade jag druckit upp mitt kaffe snart?? Ska vi hämta kläderna nu?? Ska vi åka nu?? Det var bara att stjälpa i sig det där kaffet och börja palta på sig. men det är lustigt, trots allt tjat så ska det krånglas när man väl ska sätta fart och det var inte bara en gång jag hotade Tilda med att få stanna hemma om hon inte skärpte till sig. Det är inte lätt att trycka ner en hal, slingrande 1,5-åring i en overall. Men väl på Vallarna njöt vi. Mormor slöt upp på lekplatsen och tillsammans gungade vi och åkte rutschbana. Sen kallade djuren på oss och där fick vi var sitt korvbröd av en snäll dam så vi kunde gå och mata ankorna. Vi njöt i fulla drag allihop och avslutade den här sköna förmiddagen på McDonald´s till barnens förtjusning.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0