Dagen med stort D

Ja, idag hände det. Dagen som var så efterlängtad. Dagen med stort D. Min dag. 
 
En lugn morgon med en stadig frukost och sen lite goa koppar kaffe på det. Och sen, sen, en löptur i härligt väder. Trodde den skulle förstöras redan efter två km då gårdagens svajjiga blodtryck gjorde sig påmint men nädå. Fick ordning på det. Lyckades övertala min kropp om att vi inte hade någon tid att passa och började ta det lugnt. Kom in i härligt flås och lagom tempo. Gick när kroppen sa "damen, ska jag palla hela vägen så e d dags o andas lite" och sprang på de andra 14,7 km. Så sammanlagt 15,16 km blev det. En mycke lycklig dam ramlade innanför dörren 1 timme och 28 minuter senare. 
 
Inte nog med det. Efter lite lunch och lite kvalitetstid med Casper så åkte jag iväg och fikade med goa Michaela!! Halleluja. I TRE timmar!!!! luftade vi både det ena och det andra samtalsämnet och en hel kanna kaffe gick åt. En vinkväll är nu inbokad till hennes grannes "förtjusning", haha!
 
Att sen komma hem och ta hand om tvätt och disk var inte svårt. Det gick i bara farten efter den här störtsköna dagen och maten stod naturligtvis dukad på bordet när jag kom hem. Bara lyx den här söndagen! Och ÅH vad jag har längtat efter detta! Efter en hel dag i lyx och egotänk var det en barnlek att ta hand om Tildas utbrott pedagogiskt och rätt. Till och med Jimmie höjde på ögonbrynen i pur förvåning över min pedagogik, haha!
 
Nu lägger jag fötterna på soffbordet med ett glas vin i handen. Farväl du sköna söndag, hoppas vi ses SNART igen!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Du är SÅÅ värd det! Hoppas att det inte blir för långt till nästa gång! <3 you need it!

2014-02-02 @ 21:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0