Vilken vecka

Ja, jag jobbar o sliter! Faktiskt! Och det är så roligt! Upp vid sjusnåret, ut med ungar och hundar på promenad, fixa frukost, fixa mig, packa eventuella dagisgrejjer, sätta hundar i hundgård, lämna på dagis, jobb, hem, äta, bada ungar, plocka, diska, fixa matlådor, tvätta, sitta en timme för att varva ner och sen sova för att 8 timmar senare börja om. SÅÅÅ roligt det ÄÄÄÄR!!! Folk skakar på huvet åt mig, du är inte klok Terese, lugna dig. Aldrig i livet, det är ju skitkul!
 
Har börjat ta tag i kloklippningarna på jobbet igen och vilken känsla! Hade verkligen förträngt vad det ger mig, vad det lyfter upp mig, när kunderna nöjda klappar om sina hundar efter klippningen och utbrister "Va bra det gick idag!" Jag ser hur lättade dom är över att deras vovve skötte sig, och att dom nästa gång då är mycke lugnare i sig själva när dom kommer in för nästa kloklippning. Härligt att få tid att prata med varje kund ordentligt. Inte bara sälja på utan verkligen prata om deras små bebisar och få en personlig kontakt med dom själva.
 
Att sedan komma hem till överlyckliga hundar och ungar är också helt ljuvligt. Casper skriker ut att han haft jätteroligt på dagis idag! Och att han minsann vill visa mig sin dagbok som dom skriver i nästan varje dag, om dom har gjort något riktigt roligt eller pratat om något speciellt. Det värmer i mammahjärtat att Casper är så stolt över att visa upp boken och berättar med sån glädje va dom har skrivit i den. 
 
Nu sätter jag mig ner och varvar ner lite innan tvätten ska plockas ur tvättmaskinen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0