Tillbaka till verkligenheten

Vilken helg! Vilken fantastiskt rolig helg jag har haft!!  TERESE har varit TERESE större delen av helgen och njutit i fulla drag!
 
Lördagen gick i effektivitetens tecken. Planeringen var på hög nivå. Att-göra-listan var faktiskt asa-lång. Det var med en lättnadens suck jag lämnade av barnen hos deras farmor och farfar. Casper ropade "hejdå mamma, ses i morrn!!!" innan jag ens hade hunnit ställa in alla grejjer i hallen.... Det säger ju allt. Man behövde minsann inte ha dåligt samvete för att lämna av dom där, dom skulle stortrivas och njuta precis lika mycke som deras mamma det närmaste dygnet!
 
Hem igen för att beta av de sista punkterna innan gästerna började ramla in. Tjejjerna började komma in och ljudnivån i huset började stiga. Dukningen klar, grönsakerna klara, fan.... va tror vi om att börja tina färsen?? Hm, det stod inte på listan... får skylla på det... Till slut står maten på bordet och kacklande försökte vi äta, dricka, prata och skratta samtidigt. Skitsvårt och vansinnigt roligt! Vi avverkade 73 000 olika samtalsämnen och de flesta var mer eller mindre seriösa och avslutades alla med skrattsalvor på ett eller annat vis. Många gånger kändes det som att man skrattade åt mig, snarare än med mig... jag vet inte.. äh, bjuder på det. Alla i sällskapet har inte småbarn och nu har jag tipsat dom om att det inte är så smidigt att försöka pressa majs i vitlökspressen... vi testade om det gick bättre med flugor... det kanske hade gått om vi ställt den på högkant kom vi fram till.... ja, ni fattar nivån på vår humor....
 
Kvällen tog slut alldeles för fort men söndagen hade mer att bjuda på. Repning. Härlig kombo på helgen att gå från en väääldigt östrogenfylld kväll till att bara omges med testosteron större delen av söndagen. På lördagen fick jag skratta så jag grät och på söndagen fick jag käfta med folk som kunde me att bita tillbaka! Slog även rekord i mogenhet... På vägen till repningen fastnade vi i bilkö på motorvägen. Ena filen börjar röra sig och en liten unge på typ tio år i bilen brevid retas och gör en ful grimas när dom glider förbi oss. Sen började vår fil röra på sig.... vi glider upp brevid ungens bil och Terese räcker ut tungan.... moget! Man blir som man umgås, haha!!
 
Åker sen o hämtar mina små telningar och under de två timmarna vi var hemma fick Tilda sitta på skämmarstolen tre gånger, retade gallfeber på mor sin och ordnade till en saftig bula i huvet på sig själv genom att slänga sig i deras blå fåtölj, men hon missade den och slängde in huvet i bordet istället.... behöver jag säga att hon åkte i bingen lite tidigare än tänkt?? Tillbaka till verkligenheten för mor lilla.
 
Tack ALLA som gjorde min helg så här fantastisk! TACK svärmor och svärfar för min paus på 24 timmar! Ljuvligt! Tack alla tjejjer (Jesse, Hälge, Elin, Anna, Emilie, Sophie, Josefine och Rebecka) för en helt underbart rolig lördagkväll!! Tack bandet för att ni inte behandlar mig som glas utan faktiskt verkar se mig som en i gänget nu. Underbart roligt att få slänga käft med er, ja o spela me naturligtvis men jag e liiite bättre på att käfta ;P Btw, vi måste byta ut den där basisten!
 
Rötjut, Werters Orginal och soffan, söndagkväll- here i come!
 
PUSSEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0