Det går som vanligt

Klitterbadet stod på schemat för dagen....
 
Planeringen började redan igår. Tänkte att vi skulle dra direkt efter frukost så jag skulle ha pigga barn med mig in och hinna hem lagom till lunch. Då packar man ju naturligtvis väskan dagen innan. Badkläder, handdukar, schampon, armpuffar, badblöja och nya blöjjor slängdes ner i en väldig fart efter att barnen hade gått o lagt sig. När jag sedan ska våldta kudden kom jag på att jag nog borde kolla öppettiderna för säkerhets skull... dom öppnade inte förrän tolv. Tack o lov så hade jag ju inte sagt till Casper att vi skulle åka direkt efter frukost. Det blev en löptur med barnvagn och hundar istället.
 
Så efter liten powernap för Tilda så åkte vi iväg laddade till max me gott humör och tonvis med tålamod. På klitterbadet ska man duscha ordentligt utan badkläder innan man går in i badet. Så vi tar alltså badblöja, puffar och badkläder med oss in till duschen och sköljer av oss. Tar på Tilda blöjjan, Casper badbyxorna och sen är det min tur. Jag hade fått med mig två par bikinitrosor... suck... Det var bara att tröva in till skåpet igen, rota fram bh:n, ta på den istället o bada i, gå in rakryggad i badhuset och låtsas att allt är preciiiis som det ska. Det är meningen att min bikini ska ha spets... på överdelen... 
 
Badandet var en succé. Båda ungarna levde rövare i en timme och var sen väldigt nöjda när vi gick mot omklädningsrummet. Då kommer nästa projekt. Det är nu det hade varit super med sele, snöre och riktiga sockeplast till Tilda. I duschen har dom tack o lov en barnstol, den la vi rabarber på så jag visste var jag hade damen så hon inte skulle halka och slå ihjäl sig på sina små rymningsaktioner. Sen är det kruxet med att få på barnen kläder med tålamodet intakt. Nej förlåt, inte barnen, att hinna få på sig själv kläder i virrvarret som blir i omklädningsrummet, det är DET som är det stora testet! Men jag lyckades! Fick ju dock gå bh-lös... Tack o lov hade jag inte en vit tröjja på mig... 
 
En helt vanlig dag i mitt lilla kaosartade liv där huvet inte alltid är med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0