Äntligen jobb!!

Ja nu hade äntligen dagen med stort D kommit. Natten till idag var inte mycke att hurra över. En liten fyra-åring som hostade större delen av natten höll mor lilla vaken läääänge. Tyckte pojken gick upp onödigt tidigt, klockan hade inte ringt än o den skulle börja ljuda vid sju.... Låg en stund, Tilda började vakna, va fan??? Kollar klockan, AAAAAAHH!!! Halv åtta!!! Idioten till fruntimmer hade tänkt på allt under gårdagen förutom att ställa klockan!!!! Det var en dyrbar halvtimme som hade gått åt fanders och jag slängde mig in i duschen och hann bara precis få ur balsamet ur håret innan jag slängde mig ut igen för lite snabbt spackel i nyllet och för att få på ungarna kläder. Hundarna fick mat och frukosten åkte fram i en rasande fart. Ringde sambon mellan tuggorna och lovade kött till kvällsmat. Sen iväg med ungarna till dagis och landade på jobbet med tio minuter till godo. Då hade jag bara glömt att ta reda på var ungarna skulle hämtas, dagis eller fritids, glömde säga att mormor skulle hämta och glömde att ta upp köttet ur frysen.... Nej men den här dagen började ju bra!
 
Jobbet gick rätt bra ändå, det är en hel del som ska friskas upp i det något småbarns-inkörda huvet. Tyckte ändå att jag fick kläm på det mesta rätt fort. Men det är lite frustrerande att inte faktiskt få GJORT något utan bara prata, prata och fråga och fråga. Så jag vägde upp det på lunchen med att skura kaffebryggaren, diska upp disk och torka av diskbänken. Sen lossnade det. Fick ryckt tag i praktikanten och tog henne till hjälp med en hel massa slit. Härligt!! Goa kunder att skratta ihop med också! Härligt att få bjuda på sig själv på ett "vuxet" sätt igen!
 
Nu sitter jag här med fötterna nöjt på soffbordet. Barnen sover, eller ja, dom ligger i sina sängar, hundarna har fått mat, diskmaskin och tvättmaskinen är startad och nu väntar jag bara på att gubben ska komma hem med pizzan. Som gräddet på moset är alltså äntligen min älskling hemma hos mig igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0