En shopping-dag

Ja, det var alltså dags att bryta rutinerna idag. Vi skulle inte baaara inom Coop idag och handla utan även inom Fynda. Där skulle vi köpa de o de o de o de o de... Med två små barn i släptåg.... Jag är INTE skapt för sånt. Speciellt inte när det minsta barnet har lika långa armar som en apa och den store har kommit in i en typ av trots-period, nej förlåt, utveckligsfaaaaas, där det ska gnällas, tjatas och tjuras om allt.... Kände mig ändå lite glad när den här "fasen" kom igång, han behöver säga emot lite... men det finns en gräns, när jag säger nej är det nej.... punkt....
 
Jajja, jag började samla mod för den här förmiddagen genom att titta på Sofia den första, på Disney Junior. Dock blev jag hela tiden avbruten av en liten dam som skulle kissa på toaletten... När jag väl skulle börja med frukosten var jag så jäkla trötta på att springa på toa med henne så när hon sa för 74:e gången att hon behövde bajsa så blev svaret "bajsa i blöjjan då, jag gör frukost!" Så det gjorde hon.... Så fick mamma lilla kladda med det istället för att enkelt torka henne i rumpan... rätt åt mig...
 
Till slut kom vi iväg i alla fall, mot Fynda. Första projektet är att få ut barnen ur bilen utan att ett blir påkört medan man tar ut den andre. Första åthutningen för Casper när han inte gjorde som jag sa... första i raden av typ 215 under Fynda-besöket. Vi provade kängor och C var nära ett psykbryt när han trodde att han bara skulle få EN sko... Men snälla Casper, dom har den andre framme vid kassan. Han var inte övertygad förrän expediten höll upp nummer två och visade för honom... Ett par svart/rosa kängor till Casper, check!
 
Sen skulle vi ta oss igenom hela Fynda och på vägen få med oss ljus, hygienartiklar, kanske en julstjärna, kanske ett överkast och lite annat smått o gått. Det hade kunnat gå smidigt om en fyraåring hade kunnat gå ordentligt, inte krypa igenom gångarna, inte hade tjatat om godis och diverse leksaker och när han inte gjorde det tjatade han om en direkt hemfärd.... Då hade vi fortfarande inte handlat på Coop...
 
Jaha, jag överlevde Fynda... mot Coop. Problem ett, han skulle ha en egen vagn kom han på.... bara o gå ut i bilen och hämta ett vagnmynt till... Egen vagn, första dramatiken hävd. Sen gällde det att hålla honom på rätt kurs och se till så han inte krockade med allt och alla eller försvann i mängden. Han skötte sig ändå bra tycker jag, bortsett från gnäll och andra småsaker. Tilda slängde av sig skorna där hon satt i den stora kundvagnen, jag var bara glad över att hon inte träffade några prydnadsgrejjer.  En allt mer tilltagande huvudvärk... inget kaffe i kroppen... aha... det är där det felar ;)
 
Mot mcDonalds, en småbarnsmammas ständiga räddning från panikångest. Min mor mötte upp och en timmes samtal, en jäkla massa kalorier och en kopp kaffe senare körde vi hemåt. När vi kör av motorvägen stoppar Tilda ner en rem i halsen, vilket framkallar en kräkreflex som leder till en liten kaskad som snyggt lägger sig mellan tröja och jacka. Som den perfekta mamma jag är stannar jag vid vägkanten och ser genast till att få bort allt kräk från barnet... eeeh... nej... Det lät snarare så här "Rör inget Tilda, vi är snart hemma!! NEJ, inte röra! Snart hemma!" Väl hemma hade jag inom fem minuter fått mig en tvätthög med kräkkläder och en med kisskläder. Kul med merarbete... 
 
Nu sitter jag ner, laddar om batterierna med en kopp kaffe och tittar på min nakenfis till son som stolt springer runt med sina nya kängor som enda "plagg". 
 
Dagens konstaterande, shopping är fortfarande inte min grej....

Kommentarer
Postat av: Anonym

just löve it! du har ett så målande språk och man känner verkligen med dig.brukar inte läsa bloggar.men det här e bra (Y) keep up the god work ! :D du får säkert höra ofta att du är både duktig och stark men ja säger det iaf :P DU är duktig och stark ! kram

2013-11-26 @ 20:13:28
Postat av: ing-marie (Mia ) din kollega o virrpanna nr 2 :P

får la avslöja vem man är då da :P

Svar: Gullig du är Mia!! *tår i ögat* ses på torsdag! Kraaaam!
Terese Wahrenberg

2013-11-26 @ 20:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0