Tilda lilla

Ja den här lilla damen får en att slita sitt hår i ena stunden och skratta i nästa.
 
Jag städade i onsdags. På torsdag morgon när jag kommer in i barnens rum för att plocka upp Tilda är hela deras rum nerstrött av skumgummi... Tilda har kommit på att man kan vända på madrassen och peta stora hål i den.... Kul... Sliter håret... Men så tittar hon på mig, pillar lite i munnen och sträcker sen fram sin nerdreglade hand mot mig och säger "ta ta". Jaha, tack tack, tar det hon sträcker fram och ser att det är skumgummi... Så log jag... Hennes farmor har nu ordnat en ny madrass till henne med ordentligt överdrag! Haha! Sug på den! Eller nä, gör inte det.
 
 
 
Jag har även funderat lite på hur Casper ser på sin lillasyster. Idag kröp hon runt med en av Jimmies använda sockar i munnen. Hon gav den till Casper, Casper kastar iväg den och skriker "Apport!!", Tilda kryper iväg och hämtar strumpan..... Efter en halvtimme av suckar åt Tilda tar han helt sonika ena filten och lägger den över henne.
 
Idag har jag testat min egen smidighet och mitt jävlaranamma. Båda sakernas testresultat förvånade mig. Kanske inte jävlaranammat men smidigheten. Som de flesta vet så har vi ju ett nytt altandäck. 60 cm längre än det förra. Vilket gör att ett land har lixom hamnat under... Vi har nätat så inte hundarna ska in under altanen... Vi har alltså även nätat in landet. Innan  jag hann gräva upp de plantorna jag ville flytta därifrån, 2 funkia och 2 stäppsalvia. DET skulle jag fixa idag medan Tilda sov idag... Jag skulle alltså krypa in under altanen och med en liten trädgårdsspade lyckas gräva upp typ 20 år gammal funkia.... Bara att sitta därinunder på huk och försöka få kraft att gräva upp plantorna utan att slå sig gul och blå var ett test i sig. Jag lyckades. Jag är glad att ingen mer än Casper och möjligtvis grannen såg mig....

Kommentarer
Postat av: Heléne

Ha ha ha ja se Tilda Terrorist!

2013-05-10 @ 15:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0