Semester

Ja den här veckan har det blivit mycke välförtjänt semester. Lördagen bjöd ju på en heldag i löpningens tecken, tisdags kvällen gick i dansens tecken och igår var det dags igen. Den här gången skulle jag passa kompisens båda barn på kvällen. Jag och Casper skulle hämta dom på dagis, se till att äta lite mat på kvällen och sen se till så dom kom i säng. Flera höjde på ögonbrynen "oj, det låter tufft". Ha! Prova ett dygn med Tilda, detta kommer bli semester!
 
Åker och hämtar en extra barnstol och inser att shit, det kommer bli svårt att knäppa bältena där bak med tre stolar.... jajja, det löser sig. Tar mig till dagis. Går in genom grinden, kikar lite på baksidan, ingen där, kliver in på avdelningen och där var löjligt tyst... hm... nä, dom MÅSTE vara ute. Kliver runt till baksidan och jajjemen, där var dom. Fick mig en känga av den äldste att jag minsann hade tagit väldigt lång tid på mig. Både jag och fröken konstaterade att jag var ju faktiskt inte seeeen, men ja, dom var ju sist kvar så smäll på fingrarna på mig för att jag hade tagit lång tid på mig *skratt*. Fick tryckt in alla i baksätet och sen bar det av hemåt. Två barn stannade utomhus och ett barn satte sig framför tv:n.
 
Taco skulle ordnas, va fasen lite fjäsk får det ju vara trots att det är vardag!. Hackade grönsaker och gjorde i ordning färsen. Sen skulle ostsås göras. Detta var något nytt. Kika på påsen, hm, två tillvägagångssätt... Tjock eller tunn sås. Får fråga experten. Frågar den äldste framför tv:n "Hur vill ni ha ostsåsen, ska den vara tjock eller lös?" "Den ska vara så där rätt så tjock typ så där laaaagom" varför frågade jag ens?? Jaha, ner och fixar i ordning såsen, tillkännager att det är mat och skickar in ungarna på toaletten för handtvätt. Äldste barnet rör runt i såsen med skeden, bara väntar på det, snart kommer det. "Varför var du tvungen att göra den varm??" "Man skulle göra så, stod det" för det stod väl det eller?? har jag läst så jäkla fel?? jag läste ju det hundra gånger! Visa inte att du blir osäker Terese. "Stooood deee pååå pååååseeeen??" "Ja, det gjorde det" För det gjorde det väl???? Ostsåsen accepterades.
 
Alla barnen hamnar till bords och jag inser att det inte är lönt att sätta sig förrän alla har blivit hjälpta med skålar, grönsaker, skedar och vikta bröd. Fick ju förklarat för mig att mamma inte brukade blanda allt i brödet och att jag inte vek som hon brukar göra. Det var mycke jag fick reda på den kvällen. Även att dom inte alls brukar borsta tänderna så tidigt, att dom mycke väl visste vart godispåsen fanns och att dom faktiskt inte alls gillar "halv åtta hos mig". Så Becka, sorry, men allt du sa till mig var fel, haha.
 
Underbara ungar, en skön slappekväll som dock avslutades tidigare än tänkt då pappan ramlade innanför dörren. Men äh, lite vuxet sällskap och en kopp kaffe var inte heller fel! 
 
Hoppas på ytterligare lite semester på söndag. Det är hundlöpet då. Fötterna mår bra. Halsen är det värre med så vi får se om det blir något, annars är det låååångt till nästa semester....

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Du ska ha ett jätte tack & kram för igår,
Att jag inte behövde stressa livet ur mig och hoppas kaffet smakade bra.
Jag kan fixa ett tiokort på barnpasning om du vill
ha en trevlig helg!

Svar: Tio-kort? Va får man när man fyllt d? Spännande! D va så lite så, roligt att kunna hjälpa till o förenkla vardagen för någon. O kaffet va super ;) trevlig helg!
Terese Wahrenberg

2013-05-24 @ 13:50:31
Postat av: Gustaf

Spännande jo då allt från att höra mig sjunga till en historia om min huggorm. Möjligen ett rosa träd eller en dubbel kaffe.

2013-05-24 @ 16:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0