Nu kliar det

Bestämde mig i morse att det inte blir någon löpning för mig i morgon. Hade ett antal hostattacker i natt så kroppen får vila tills jag är helt i ordning. Har känt mig orkeslös och omotiverad till löpning den här veckan. Antar att det blev en liten urladdning efter varvet + att jag har gått o dragit runt något i kroppen som inte riktigt har brutit ut. har inte sprungit på hela veckan och nu, när jag bestämt mig för att inte springa i morgon, då har det börja klia i hela kroppen. Vill ut o springa. Nu. Vill ha nya dojs, vill upptäcka nya rundor, nya stigar, vill köra lååånga rundor, få upp psyket på distansturer, vill få rekordtider. Men förnuftet får tala ett tag till. Plånboken säger nej till nya dojs ett tag till, halsen vill att jag ska vila färdigt först och fötterna vill läka i ordning blåsorna ordentligt först (trodde det var klart men efter lite högklackat idag får jag nog ge mig, det är inte riktigt klart). När väl kroppen är i ordning, då jäklar. Efter en ny löpartidning i samlingen, lite surfande på nätet så känner jag att motivationen har vänt och jag har en plan.... Jag blir farlig på "Prinsens minne".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0