Nojjan fortsätter

Igår när jag gick på promenad med hundar och barnvagn så, oj oj, hade nog lite ont i smalbenet, fasen också, o nej, jag känner av knäna! Herregud, hur skaaaa detta gååå?? O nej, det stänker lite ute, bäst att bylsa på sig ordentligt så man inte blir kall o förkyld. *suck* Jag håller på o bli jäkligt trött på mig själv faktiskt. Men i morgon sticker jag o vovvarna ut på en sista kort runda innan Göteborgsvarvet!
 
Tilda fortsätter sina små upptåg här hemma och ställer gärna till med förtret för sin mamma. Men hon tycker det är roligt med nya saker och låter gärna mamma visa hur man kan göra och försöker sen själv direkt. Riktigt roligt me en sån framåt unge. Dock kan man bli lite frustrerad när man står i köket med brickor och skålar upp till knäna, liten Tilda nöjd fipplandes med den skålen som befann sig längst in och så får man med sin laser/röntgen/mamma-syn leta upp durkslaget. Men va fasen, så länge ungen är nöjd och inte skadar sig själv....
 
Casper hjälper sin mamma så gott han kan nu och var helt klart hjälpreda nummer ett i helgen. Bäst var det när Tilda fick följa med pappa och handla och han fick hjälpa till att tvätta bilen. Mammas tålamod brast dock när jag skulle skölja av bilen och det ideligen var nya schampofläckar lite här o där.... suck.. då hette det "Nu är vi färdiga!! Tack för hjälpen Casper!! Gå o lek i sandlådan!!" Hägnar in barnet och fortsätter me sista touchen på bilen....
 
I eftermiddag ska det lekas på Vallarna! Juice, frukt och kex är nerpackat och vädergudarna ser ut att vara på vår sida. Det var den INTE igår. Hoppas....

Kommentarer
Postat av: Pia

Det där med kall o förkylning kan du sluta oroa dej för!
Man blir INTE förkyld för att man blir kall ;)
Det kommer att gå kanon!

Svar: Synd, d har varit en bra undanflykter i många lägen ;)
Terese Wahrenberg

2013-05-14 @ 16:30:15
Postat av: Kika

Glad jag blir att det blir Vallarna en påfyllare som heter duga puss

Svar: Det var supermysigt!
Terese Wahrenberg

2013-05-14 @ 22:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0