Mors dag

Grattis på mors dag!!!
 
Vaknade till, lyssnade på barnen som lekte, tittade på klockan, whaaaaaat??? HALV NIO!!!!! Hur i hel--tes j--lar gick det till???!!! Myser lite till i sängen sen börjar det klia i kroppen, herregud, halva dagen har ju gått! Upp o går in till Tilda... Inget gott som inte för nåt ont med sig... eller är det tvärtom?? En stoooor brun fläck på Tildas rygg.... Kaoset som uppstår när man ska reda ut den där sörjan utan att bli lika nersörjad själv + att en vilsen fyraåring ska gå på toaletten samtidigt som han kör 10000 frågor, tjat och är allmänt disträ, det kaoset är hemskt. Man hade kunnat hantera det bra om man hade stannat upp, tagit tre djupa andetag, funderat igenom situationen något och seeen gått in i action. Men nä, den förmågan att hantera och ta hand om flög ut genom fönstret när jag såg vad som sedan väntade mig i vardagsrummet.... en kräk-katastrof.... En dusch och en tvättmaskin senare går jag in i köket och vad ser jag??? Min älskade gubbe har fixat frukost till mig. Dock ingen macka, min "äckliga" makrillmacka fick jag f-n fixa själv. Där gick lixom gränsen för vad man utsätter sig för som man på mors dag, haha!
 
Efter frukost gick allting bara rätt och bra. Vi for iväg till Klitterbadet, lekte, hem o åt, powernappade och sen var det grillning i Björkäng. Glada och nöjda barn = glad och nöjd mamma. Glad o nöjd mamma = lättad och förnöjd pappa!
 
Fick ett mycke trevligt erbjudande vid maten; "Men lilla gumman, du vill väl ha korv??" Stefan missade bara att det var mig han sa det till, ribban för kvällens humor var därmed lagd!
 
Hoppas alla fick en lika skön mors dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0