Mamma igen

Igår kväll var MIN kväll. Med Vårrus, personbästa, picknick och allt vad det innebär. En liten öl knäcktes på kvällen med, för det var jag värd!
 
Trodde lyxen skulle vara slut där men mina små barn överraskade mig med att sova till fem i halv  åtta. Jag vaknade alltså kvart över sju, lite yrvaket rycker man till och tänker att nåt stämmer inte! Det är tyst! Man inser att klockan är kvart över sju och barnen sover!! Med ett leende på läpparna sträcker man lite på sig och ligger kvar och njuter tills familjelivet börjar. Fick ligga så i typ tio minuter. Tio lååååånga minutrar.
 
Idag skulle Casper en extra stund till dagis och fika skulle packas med. Va fasen packar man då?? Ska man vara en duktig präktig mamma och baaara packa med slizad frukt och juice?? Nä, det blev lite kex också. När jag sedan gick igenom vad som hade intagits under förmiddagen ur hans medhavda fika så låg den enda frukten kvar, lite brun och stött, medan kakorna var slut ;)
 
Medan Casper var på dagis gjorde jag och Tilda lite ärenden, vilket gav mig lite reflektioner över vad jag har tagit för beslut den senaste tiden. Det har köpts in och ordnats med saker som jag aaaaldrig skulle ha....
 
Pek-fån... ja en sån blev det och den sitter ju nästan med klister i näven på mig nu *suck*
 
Facebook... ja, det blev det och man är ju inte så liiite aktiv på det där.... *suck*
 
Och nu till det allra största.... jag skulle aaaaldrig köpa fula foppatofflor! Gräsligt!! Nej, riktiga i trä ska det vara!! Nu har vi ju en altan och det springs ut och in. Ett par tofflor till var och en behövdes. Gick in i skoaffären. 199 kr... per par... glöm det. In på fynda och betalade glatt för tre par foppa-kopior på sammanlagt 107 kr! Och dom har vi nu på altanen.... jag som aaaaldrig skulle ha foppa-ful-tofflor....
 
Jag har även handlat in solhatt till Tilda idag. Gick igenom "övertagna-mössor-och-hattar-påsen" men allt var för smått eller utan snören och det sliter hon bara av sig. Så idag införskaffades mössor med snören. Satte glatt på henne en innan lunch. Hon tittade på mig, drog lite i mössan, drog av mössan, räckte den förtjust till mig och sa "ta ta". ja tack tack ungjäkel. Nästa test blir resårband under hakan istället. Funkar inte det siktar jag på silvertejp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0