Va hände??

Idag har det varit en sån där sällsynt dag där allting bara har blivit som jag har tänkt mig. Klockan åtta befann sig Casper på dagis - ja fattar ni?? klockan åtta??? jag var i tid!. Sen gick jag och Tilda ut med vovvarna på promenad. Lova och Lystra rusade lyckliga runt när dom slapp kopplena och höll sig lydigt intill vagnen när jag bad dom även om energin låg och dallrade under ytan... va hände här?? när klarade dom av det?? jaha, bara o glädjas.
 
Medan Tilda sov en liten stund i vagnen la jag ett litet spår till lova. Hon har inte spårat på flera månader så jag förväntade mig egentligen ingenting alls. Tilda vaknade till när spåret var lagt så vi gick in och tog lite kaffe och bara skrattade åt varandra. Vid halv elva tog vi spåret och damen gick jättebra, näääästan hela vägen. Hon tappade helt plötsligt och började irra runt. Bara det att när hon "irrar" så gör hon det med största koncentration och med näsan i backen så man får vara jäkligt observant hela tiden på när man ska stå still, vänta ut henne och låta henne cirkulera och när man faktiskt ska följa med henne. Inte lätt, men vi lär oss hela tiden att fokusera. Tilda dinglade glatt me på mammas rygg. Klöven hittades och lycklig grupp gick tillbaka till huset.
 
Mat intogs medan både jag och Tilda diggade till "Full house". Casper hämtades och när vi kom hem la jag båda barnen och kors i taket, båda barnen somnade! Klorna klipptes på hundarna, nedervåningen dammsugades och sen var det meeeeetime på toaletten. Jag hann raka benen! På riktigt! Inte sånt där stressat "tvål, vatten, rakhyvel"-experiment i duschen utan lugnt och stadigt kunde jag raka dom INNAN duschen med raklödder! KACHING!! Hann även med en snabb inpackning av huvet i duschen. Nu är jag fräsch, luktar himla gott, håret glänser, benen är lena som en barnrumpa och jag har absolut IIINGA baktankar med detta!! yeeeah right!

Kommentarer
Postat av: madde

låter som en väldigt härligt dag! =)

2013-03-07 @ 07:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0