Nöjd löpardam

Tanken var ett intervallpass idag. Men under dagen blev jag mer o mer sugen på o köra ett distanspass på en sisådär 15km. Ger mig ut med ett distanspass i tankarna. Förnuftet har fått tala och håller mig ifrån den längre rundan, vill inte fresta på knät för mycke, det var lite underkylt på vägarna me så jag ville vara lite försiktig.
 
Ännu en gång fick jag kvitto på vad tempopassen har gjort med mitt distanstempo. De första 7 km gick med en fart på 5,11 i snitt!
När man har passerat 7 km-punkten har man precis tagit sig uppför en backe och halva rundan är avklarad. Där belönar jag mig med att gå för att inte köra slut på mig själv och lugna ner mig lite. Resten av rundan låg jag på i ett lugnare tempo som kändes riktigt bra. När jag kom vid 12 km-punkten kan jag välja att länga rundan. Allt kändes bra så det var bara att svänga in på omvägen. 15,5km avklarade på 1,26 med ett snitt på 5,33. Jag är mycke nöjd! 
 
Lova var naturligtvis med. Hon springer på bra och blev extra lycklig när jag släppte henne lös de sista tre kilometrarna. Då springer (skuttar) hon glatt framför mig och kikar bak på mig ibland för att se till så jag hänger me. Det är faktiskt lite knäckande när hon, efter 12 km, SKUTTAR framför mig....
 
Dock har det aldrig varit tydligare för mig än nu, varför man ska använda trosor som sitter bra! Inte urtvättade sladdriga saker utan några som sitter fast där dom ska även när man rör sig... Man får skavsår annars..... Funkar det att sätta compeed tror ni?? 

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

så duktig du är som springer så långt!! Men förstår att du blir arg när kompisen skuttar, jag hade blivit provocerad ;)

Svar: Provocerad blev jag helt klart, de sista två km gick rätt fort ;)
Terese Wahrenberg

2013-03-22 @ 22:01:52
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0