Fabulous Friday

Nej, det var det inte... Färgen till taket räckte inte. En rad blev inte målad. Det var bara att köpa ny färg, måla den raden och sen måla hela taket en tredje gång så det säkert inte blev ränder.
 
Golvet lät vänta på sig. Förväntat lev.datum var först 21:e. Det blev flyttat till den 22:e. Den 22:e blev det flyttat till den 25:e. Senare den 22:e blev det flyttat till den 26:e. Fasen, ville så gärna haft lagt golvet innan påsk. Det ville Jimmie också. Vi bestämde att jag skulle försöka ordna barnvakt och dra iväg till KÅLLERED!!!! För DÄÄÄÄR hade dom kvar av de golvet....
 
Så min dag såg alltså ut typ så här:
 
  • Gå med hundarna
  • Handla färg, tapeter, lim
  • Handla mat
  • Fixa pannkakor
  • Åka till Kållered
  • Göra i ordning fredagsmys-maten och ha den färdig tills Christian kom.
Så här blev min dag....
 
  • Gå med hundarna (inga problem, gick raskt, kände mig liiiite stressad)
  • Handla färg, tapter, lim (lim och tapeter - inga problem. Färgen slut.... WTF!!!??? Fullastad med andra grejjer tar jag och Casper oss ut till bilen igen där Tilda väntar. Vi svänger inom Cheapy men dom hade inte den färgen. In me Casper i bilen igen och iväg till Coop)
  • Handlar mat (inge problem, förutom att Casper har börjat titta åt ett håll och gå åt ett annat så jag hade fullt sjå att se till så han inte gick in i hyllor, skyltar, vagnar och människor....)
  • Åker till nästa färgaffär, sliter ut Casper ur bilen, springer in (blodsockret börjar längta efter dom där pannkakorna nu. Bananerna på Coop borde vara till dom vuxna me.... Men nä, dom är till barn i vuxet sällskap....) Dom hade färgen! KACHING!!! 
  • Börjar fixa pannkakor.
  • Börjar fixa i ordning rollern och röra runt i färgen, men här får jag stoppa mig. Hur fan tror jag att jag ska klara av att måla OCH grädda pannkakor?? Nä, ge dig nu Terese. Måla efter maten.
  • Äter
  • Målar
  • Åker till Kållered
  • Köper golv och ger mig av hemåt igen.
  • Målar igen.
  • Jimmie börjar med mat
  • Jag duschar och hänger tvätt.
  • Jimmie duschar
  • Christian får laga mat
Ölen till maten har aldrig smakat så gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0