Ambitiös

Ja idag blev det en dag i de överambitiösas tecken, fast ändå inte på något vis.
 
Dagen började lugnt och beskedligt. Fick reda på direkt vid uppstigning att Lystra minsann har lärt upp Tilda med hur man gör med sin bädd. Man tuggar sönder den.... Det har alltså gått hårt åt Tildas skumgummimadrass innan jag masade mig ur sängen i morse.... Hon har dock bajsat idag så det har inte blivit förstoppning i alla fall....
 
Frukost intogs i lugn och ro och jag kikade lite på Vasaloppet medan kaffet intogs. Sen masade vi oss ut i det härliga vårvädret. Inspirerad bestämde jag mig för att ge min stackars bil en välbehövlig tvätt. Lägger Tilda i vagnen och placerar Casper i trädgården medan jag ska plocka ihop grejjerna. Inga svampar... jäklar... men jag VILL ju tvätta bilen. Det blir en trasa till Casper och en kökssvamp till mig. Det är inte lätt att tvätta en hel bil ordentligt med bara en liten scotch bright-svamp.... Men det blev bättre än vad den såg ut innan i alla fall. En snabb koll i vagnen, barnet sover, då hinner vi kanske dammsuga bilen me! Asar fram dammsugaren och börjar släpa den med mig. Helt plötsligt försvinner fötterna under mig när jag går i trappan och jag ramlar ner de två sista stegen med dammsugaren i famnen och får med mig en kartong som står brevid trappan så den välter ut alla sina pinaler över mig. Det kändes lite som en tecknad film där det ramlande objektet sitter kvar stilla där man trillat och grejjer fortsätter välta ner över huvet. har ni bilden klar för er? Kände efter så kroppen var hel, var bara ryggen som fick sig en smäll, sen slet jag tag i dammsugaren och fortsatte med det jag hade tagit mig för. När den delen var klar kollade vi läget i vagnen igen. Tyst o lugnt. Då hinner jag ju torka av i bilen me!! Tvättar rutor, tar med mig en skål med vatten och en trasa. Ställer ner skålen och börjar torka. Kliver ur bilen och trampar rätt på skålen så jag välter ut näääästan allt vatten... fan... det går bra för mig nu.... Får torkat resten i bilen hjälpligt sen plockar jag ihop skiten och går in med barnen för lite lunch.
 
Nästa gång Tilda sov var det tvättens tur. Har faktiskt haft tvätt hängande ute idag! Underbart!! Nu är det vår!! Med tanke på hur det har gått för mig innan idag så kan ni ju räkna ut att jag har tappat tvätt på marken ett antal gånger och att jag har kladdat ut tvättmedel både här o där.
 
Nu sitter jag här i soffan och har bestämt mig för att inte göra mer. Allt krånglar ju bara för mig! Och ryggen gör ont nu.... Go kväll

Kommentarer
Postat av: madde

byxorna sitter som en smäck tack :D !

Svar: Hoppas dom passar även efter deffen! tack för i lördags! Kram
Terese Wahrenberg

2013-03-04 @ 15:51:07
Postat av: Madde

De tror jag nog :) tack själv så kul att träffa er!! Längtar till påsken!!

2013-03-04 @ 20:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0