Vänner

När det är dags för kalas eller middag, man far runt som en hottentott, plockar, dammar, dammsugar, fejjar o lagar mat + att man ska hinna med sig själv mitt i alltihop. Det blir en stress, en massa jobbiga måsten när vissa människor ska komma hem till en. Man vill ha fint överallt, vardag som helg. När man vet att man blir sån här och bävar för dom där "innan-timmarna" då är det så himla skönt o känna tvärtom när man ska ha folk. Man vet att människorna som kommer ger blanka f-n hur där ser ut, för dom kommer för MIN skull. Dom bryr sig inte om hur städat mitt hem är, så länge jag mår bra. Då blir alla förberedelser bara roliga. Man nynnar medan man gör mat och sparkar undan alla leksaker runt fötterna så alla har en stig att följa till o från köket. Man blir inte svettig som en gris redan när man står o sminkar sig för alla måsten som hänger över en utan det är snarare så att hinner man göra sig i ordning så är det en bonus, annars får gästerna passa barnen medan jag byter om, haha! Det löser sig. man rycker på axlarna åt allt, det löser sig. Man är glad medan man förbereder, allt är ett nöje, för snart kommer mina riktiga vänner. Vänner jag kan vara JAG med. 
 
Detta ämnet avhandlades också igår med tjejjerna, varför är man sån?? Varför stressar man upp sig?? Passar inte mitt hem mina gäster kan dom ju ge f-n i o komma! Men så är det ju inte... därför städar man. Men igår kände jag ingen press. Igår var det vänner som kom innanför dörren. Mina vänner..... som var där för mig.... Avslappnat och roligt! Tack för en härlig kväll brudar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0